عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
در گفتگو با کارشناسان بررسی شد:
اینکه در سال های اخیر بارها شاهد حمله غرب به شخصیت عظیم و بزرگوار پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله بوده ایم، دلایلی دارد که نباید بی توجه از کنارشان گذشت.
عقیق:در سال های اخیر بارها شاهد حمله غرب به شخصیت عظیم و بزرگوار پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله بوده ایم؛ اما در خصوص اینکه چرا غرب دست به این حرکت ناشایست زده و نوک پیکان حملات خود را به سمت ایشان گسیل داشته اند، با کارشناسان به گفتگو پرداخته ایم که در ذیل از نظرتان می گذرد:

ترور پیامبر برای زیر فشار گذاشتن مسلمانان مقیم اروپاست

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص مساله یاد شده اظهار کرد: رسانه های غربی و برخی شخصیت های غرب برای جریان سازی علیه اسلام و امت اسلامی نوعی تهاجم رسانه ای را آغاز کرده اند. از یک سو غرب با ایجاد گروهک های تروریستی همچون داعش وانمود می کند این افراد نمایندگان اسلام واقعی هستند و اسلام در حقیقت به کشتار مردم و آتش زدن انسان ها و بریدن سر افراد بی گناه توصیه می کند و این نمایندگان نیز در صدد تشکیل دولت اسلامی در منطقه خاورمیانه هستند!

وی با بیان اینکه از سوی دیگر برخی رسانه های غربی با هدف تحقیر مسلمانان به شخصیت عظیم پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله حمله می کنند، ادامه داد: در حقیقت برنامه غرب نوعی غربال گری در میان مسلمانان مقیم اروپا است که آنها را به بهانه گرایش به اسلام افراطی اخراج کرده و شرایطی فراهم کند که آنها تحت فشار باشند یا خود اروپا را ترک کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اما اینکه آنها چرا نوک پیکان حمله خود را به سمت شخصیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله می برند، دلیل آن است که مسلمانان صرف نظر از مسائل و تنوع های مذهبی، همگی نسبت به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله عشق و ارادت دارند و بنابراین آنها از این مساله سوء استفاده کرده و با حمله به شخصیت ایشان قصد دارند مسلمانان را به عکس العمل های غیرحساب شده وادار کنند تا آنها را در اروپا تحت مراقبت شدید قرار داده یا اخراج کنند، از این رو، این امر کاملا حساب شده است.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: این مساله در حالی از سوی غرب صورت می گیرد که اساسا در هیچ یک از کشورهای اسلامی سابقه ندارد به پیامبران الهی و دیگر ادیان توهین شود و برعکس در کشورهای اروپایی توهین به شخصیت بزرگ اسلام محور شده و این سناریویی کاملا از پیش تعیین شده است.

دل پُری از باخت در برابر اسلام دست غرب را به ترور شخصیت پیامبر دراز می کند

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام محمد کاشانی، دبیر انجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت کارشناس دیگری است که در خصوص چرایی مساله یاد شده به شبستان گفت: غرب در تعاملات خود با دو چالش جدی مواجه است؛ نخست رشد اسلام خواهی که این تهدید جدی برای آنها قلمداد می شود و برای اینکه به نوعی به این هجمه پاسخ دهند، با احساسی کردن فضای غرب و ایجاد جنگ روانی قصد دارند اجازه ندهند مخاطبان آنها در یک فضای منطقی، اسلام را شناخته و پیش از آنکه آنها با منابع قرآنی، اهل بیتی و آموزه های اسلام آشنا شوند، چهره ای کاریکاتوری از اسلام در ذهن آنها ترسیم کرده باشند تا بر اندیشه شان تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: لذا برای اینکه اسلام را طرفدار تروریسم نشان دهند، نیاز به زحمت خاصی ندارند به دلیل آنکه گروه های تکفیری همچون داعش بهانه لازم را به دست آنها داده و غرب نیز با این بهانه به مردم خود نشان می دهد اسلامی که خواهان آن هستید، این است، یک دین خونریز و خشونت طلب!

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بنابراین، غرب برای توسعه طلبی هایی خود در میان جوامع اسلامی و منطقه خاورمیانه نیاز به افرادی دارد که چهره یاد شده را از اسلام به نمایش بگذارند که این افراد نیز چنین کرده و با رفتارهای نابه هنجار خود، سبب هجمه دیگران به اسلام می شوند.

وی با تاکید بر این که از سوی دیگر غرب دلِ پُری از اسلام دارد، گفت: وقتی اسلام در غرب ظهور کرد و اندیشه های آن گسترش یافت، موجب شد غرب نیمی از جمعیت خود را به اصطلاح از دست داده و آنها مسلمان شوند، بنابراین در کشورهایی که تمدن غربی حاکم بود، مسیحیت رها شد و گرایش به سمت اسلام آشکار، و سرمایه های فراوانی از دست غرب خارج شد و در حقیقت به اسلام باخت و در صدد جبران بود که نتیجه این اندیشه جنگ های صلیبی و مهاجرت یهودی ها به فلسطین شد.

به گفته حجت اسلام کاشانی غرب درصدد جبران شکست تاریخی خود بوده و با القای اندیشه های آخرالزمانی از سوی کشیشان و شخصیت هایی خاص، در پی آن هستند که بگویند اگر می خواهید بشر نجات پیدا کند و به دوره آخرالزمان نزدیک شویم باید از نیل تا فرات را از مسلمان ها گرفته و بنی اسراییل در آنجا حاکم شوند.

وی با بیان اینکه مهم ترین شخصیت اسلام پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله است و غرب برای کوبیدن اسلام باید ایشان را به اصطلاح بکوبد، بیان کرد: غرب با القائات خود نشان می دهد آنچه داعش سردمدار آن است و جنایاتی که می کند، از پیامبر اسلام دستور گرفته و این رفتارهای نابخردانه و غیر انسانی به دلیل تاثیرپذیری از حضرت محمد صلی الله علیه و آله است! این القا و ادعا در حالی از سوی غرب صورت می گیرد که تهمتی نابجا است و همان طور که اگر یک مسیحی عمل نابهنجاری انجام دهد، ما به نام حضرت عیسی (ع) تمام نمی کنیم، غرب نیز نباید اقدامات ناشایست داعش را به پای اسلام و پیامبر (ص)‌بنویسد و از این رهگذر سوء استفاده کند.

دبیر انجمن گفتگوی اسلام و مسیحیت تاکید کرد: به هر روی همان گونه که در زمان حیات پیامبر (ص) وقتی به ایشان توهینی می شد، آن حضرت (ص) اجازه بروز رفتار احساسی و پاسخ به توهین را به صحابه و یاران خود نمی دادند و با رفتاری ملاطفت آمیز، شخص توهین کننده را آگاه و شرمسار می کردند، امروز نیز نباید در قبال این توهین ها رفتاری احساسی داشت و بهانه دومی به دست یک عده سوء استفاده گر نداد بلکه با رفتاری منطقی و حساب شده، پاسخ عملی به طرف مقابل داد.

ترور پیامبر گزینه ای برای رها نشدن غرب از وادی حیرت و سرگردانی است

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم، رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن و گفتمان تنوع نیز در پاسخ به چرایی تهاجم غرب به شخصیت پیامبر اسلام (ص)‌ به شبستان گفت: یکی از ویژگی های رسانه های غربی، ترور شخصیت های معنوی جهان است به ویژه شخصیت های معنوی که می توانند در رشد و تعالی انسان ها نقش مهمی ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام (ص)، پیامبر رحمت است، ادامه داد: بنا بر آیات صریح قرآن کریم، خداون متعال پیامبر (ص)‌ را به عنوان رحمت برای تمام عالم فرستاده و رفتار ایشان هم همین حقیت را تبیین کرده است؛ در تمام مراحل حیات آن حضرت (ص) با رحمت و مودت با همه انسان ها برخورد داشت و اخلاق ایشان زبانزد است.

این استاد حوزه خوش خلقی و خوشرویی و بساطتت وجه را از ویژگی ها بارز پیامبر اسلام (ص) خواند و ابراز کرد: این چهره بزرگ خدایی، حامل وحی خداوند متعال برای نجات بشر بود؛ بدیهی است پیام آن حضرت (ص) با منافع غرب همسویی ندارد چرا که نگاه آنها استکباری و رفتار آنها با انسان ها استعماری بوده و این در حالی است که نگاه پیامبر اسلام (ص)، الهی و رفتار ایشان انسانی بود و از نگاه آن حضرت (ص) تمام انسان ها در مقام عمل یکسان بوده و ارزش های واقعی در دست خداست و انسان ها باید تلاش کنند تا این ارزش ها را کسب کنند.

حجت الاسلام یوسفی مقدم تاکید کرد: بنابراین پیام ارزشمندی که از سوی فطرت و عقل انسان تایید می شود و پیامبر (ص)‌ حامل آن است، با منافع غربی در تضاد بوده و آنها برای از بین بردن و محو این پیام، دو شیوه خطرناک در پیش گرفتند.

رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن و گفتمان تنوع در پایان با اشاره به دو شیوه مذکور یادآور شد: آنها تصمیم گرفتند نخست اتحاد و انسجام مسلمانان را از بین ببرند و تفرقه ایجاد کنند تا راحت تر به منافع خود دست یابند و دیگر آنکه با ترور شخصیت پیامبر اسلام (ص)‌ کاری کند تا غربِ متحیر و سرگردان راه به سوی ایشان و اندیشه و رفتار و منش و دین آن حضرت (ص) باز نکرده و به سمت ارزش های الهی و انسانی میل پیدا نکنند لذا دست به ترور شخصیت پیامبر می زنند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین