عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
مداحی حاج سید مهدی میرداماد در مهدیه تهران
روایت داریم که انسان هایی که با گناه می میرند بیشتر از انسان هایی هستند که با اجل می میرند. گناه عمر انسان را کوتاه می کند. گناه زندگی انسان را متزلزل می کند و خیر و برکت را از زندگی می کاهد...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن عید مبعث با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان و مداحی حاج سید مهدی میرداماد و کربلایی علي برزگر راد در مهدیه تهران برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام هاشمیان را بخوانید؛

_ آنقدر یک انسان جایگاه و ظرفیتش بالا می رود که هم امین مردم می شود و هم امین خدا که این بهترین کلمه ای است که راجع به پیامبر می توان گفت است.

_ خدا قرآن و دینش را بر ظرف وجود این انسان امین و پاک می ریزد و خطاب می کند که ای پیامبر حالا که تو این قدر ظرفیت و جایگاه پیدا کردی که مردم قبولت دارند تو امین من هستی. کسی که امین خدا می شود خداوند تمام اسرار عالم را به او سپرد. این خیلی جایگاه و مقام می خواهد. پیامبر محرم خدا بود.

_ خداوند بسیار زیبا در سوره یاسین پیامبر را خطاب قرار می دهد. یاسین یعنی رسول خدا، سرور عالم، سید مرسلین. هیج جا نداریم که خداوند به قرآن قسم بخورد به غیر از سوره یاسین که پیامبر تو حتماً رسول و صاحب مکتب من هستی و دینم را به تو سپردم.

_ در خطبه 89 نهج البلاغه آمده است که امیرالمؤمنین دست به سینه زدند و فرمودند که هر چه دانش می خواهید از من بپرسید همه در سینه من است. رسول خدا در آخرین لحظات عمرشان تمام اسرار کائنات را به حضرت علی(ع) سپردند.

_ آنچه که انبیاء از آدم تا خاتم داشتند به رسول خدا رسید و از رسول خدا به امیرالمؤمنین و همین طور تا چهارده امام اسرار را حفظ کردند تا تمام اسرار عالم در وجود امام زمان جمع شده است.

_ امیرالمؤمنین و امام حسین اکسیژن عالم هستند. چهارده معصوم و پیامبر را خدا برای انسان ها فرستاد. کلام فلاسفه است که می گویند انسان های بزرگ زاده نمی شوند بلکه ساخته می شوند.

_ کسی که عزیز و رحیم است قرآن را نازل کرده است. عزیز یعنی شکننده و محکم. لذا خداوند عزیز است یعنی هر کس با پیامبر درگیر شود من او را می شکنم و هر که با پیامبر رفیق شود یاری می کنم.

_ از گناه بترسید. روایت داریم که انسان هایی که با گناه می میرند بیشتر از انسان هایی هستند که با اجل می میرند. گناه عمر انسان را کوتاه می کند. گناه زندگی انسان را متزلزل می کند و خیر و برکت را از زندگی می کاهد.

_ در سوره اسرا آیه 16 می فرماید که زمانی که ما اراده کنیم که قومی را هلاک کنیم مردم را به خوشگذرانی می اندازیم. عالم ناپاکی بر نمی دارد. خدا می فرماید که هر کس ناپاک شد می بریمش.

_ در سوره احزاب آیه 45 به بعد شرح وظیفه پیامبر می باشد که خداوند به پیامبر می فرماید که ای پیامبر چند مقام به تو دادم. اولین مقام شهود است که پیامبر شاهد اعمال ما می باشند. پیامبر و امامان و قرآن و مسجد هم شاهد و هم شفیع و هم شاکی هستند. دعای پدر و مادر بی داد می کند. عبادت غیر از اطاعت است.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین