عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
آیت الله مکارم شیرازی:
يكي از مراجع تقليد گفت: دشمنان ما گاهی پیشنهاد مذاکره می دهند و البته برخی افراد گرفتار خوش بینی می شوند و می گویند دست دراز کرده اند و با آنها مذاکره کنیم در حالی که باید توجه داشته باشیم اینها عداوت مضاعف خود را در تمام صحنه ها نسبت به ما ثابت کرده اند و نمی توان نسبت به آنها خیرخواه بود.

عقیق: حضرت آیت الله مکارم شیرازی روز گذشته در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با مذمت سوء ظن و بدگماني اظهار داشت: باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم چرا كه انسان باید خیرخواه و وفادار دیگران باشد تا دیگران نیز خیرخواه و وفادار او باشند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد قیام مردم بحرین، یادآورشد: دوسال قبل در چنین ایامی قیام مردم بحرین آغاز شد و تابه حال بیش از صد شهید تقدیم کرده‌اند و حدود 1600 نفر از علما، شخصیت‌ها، جوانان، نوجوانان و زنان در زندان های آل خلیفه به سر می برند و برای یک جامعه کوچک این عدد کم نیست.

وی افزود:‌ ‌در بحرین قیام مردم برای احقاق حقوق مسلم‌شان است و این که شیعه و سنی در کنار هم زندگی کنند اما از آن سوی مرزها تصمیم گرفته می شود و از کشورهای دست نشانده استکبار نیرو فرستاده می شود تا مردم را سرکوب کنند.

آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به وضعيت كنوني سوريه و اعزام نيروهاي خارجي به اين كشور براي ايجاد آشوب عنوان كرد: همین‌ها قیام حقیقی بحرین را سرکوب می کنند و دم از دمو‌کراسی و حقوق بشر هم می زنند.

وي با محکوم کردن سیاست دوگانه استکبار جهانی در خصوص حقوق بشر، آل خلیفه را اقلیت خودکامه‌اي دانست که بر اکثریت مردم این کشور زورگویی می کنند و گفت: همین مدعیان حقوق بشر به سوریه تروریست می فرستند تا تخریب و کشتار کرده و حکومت را ساقط کنند.

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وقايع اخير در قم، آن را شكستن قداست قم و حرم اهل بيت دانست و خواستار پيگيري مسوولان شد و در عين حال خاطرنشان كرد: باید ریشه ها را پیدا كرد تا ببیند چه کسانی بودند که نه برای حرم، نه برای تربت سیدالشهدا و نه برای اشخاص احترام قایل نبودند. بايد ریشه ها خشکانده شود چون هیج بعید نیست فردا جای دیگر این اتفاق بیفتد.

وي تاكيد كرد: اگر مسوولان ساده از کنار این قضيه بخواهند بگذرند همه مردم بدبین می شوند.

منبع: شفقنا
211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین