عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
نهمين كاروان عتبات عاليات دانشگاه بين المللي امام رضا (ع) متشكل از ۸۰ نفر در قالب دو گروه از دانشجويان دختر به كربلاي معلي اعزام شد.
عقیق:رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا (ع) در مراسم وداع اين دانشجويان كه در پرديس رضوان دانشگاه بين المللي امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: سفر به كربلاي معلي بهترين فرصت براي دانشجويان است تا ضمن بهره‌مندي از فوايد معنوي از حضور در جمع دانشجويي استفاده كنند.
دكتر اصغريان هدف از برگزاري سفر‌هاي زيارتي را تعميق فرهنگ ديني دانشجويان دانست و گفت: اين سفر‌هاي معنوي در گسترش فرهنگ زيارت در جامعه به خصوص در قشر جوان بسيار تاثيرگذار است.
وي سفر به عتبات عاليات براي دانشجويان را فرصتي مغتنم عنوان كرد و ابراز داشت: اميدوارم در آينده بتوانيم گروه‌هاي بيشتري از دانشجويان را به اين سفر معنوي اعزام كنيم.
حجت الاسلام و المسلمين سيد مسعود عمراني در ادامه اين مراسم به فضايل زيارت اباعبدالله اشاره كرد و گفت: در فرهنگ شيعه به زيارت اباعبدالله (ع) تاكيد زيادي شده است و اگر اين زيارت در جواني باشد، بسيار با ارزش‌تر و تاثيرگذارتر است.
وي با بيان اينكه سفر معنوي نعمتي الهي است، اظهار داشت: دانشجويان بايد اين سفر را ره‌توشه زندگي خود قرار دهند و از اين فرصت ناب بهترين استفاده را ببرند.
يادآور مي‌شود؛ دانشجويان شب قبل از سفر، به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف و پس از قرائت زيارت توسل و عاشورا خود را آماده سفر به بارگاه منور اباعبدالله الحسين (ع) كردند.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین