عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به مظلومیت های امام موسی کاظم(ع) گفتند: ایشان هفت سال در زندان بودند و سختی ها را متحمل شدند تا شیعیان ایشان از آزار دستگاه طاغوتی زمان، در آسایش باشند.
عقیق: استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در دیدار با اعضای ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه اجرای طرح تلاوت نور از برکت حسن تدبیر رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشتند: از طرح های بسیار زیبای ایشان مسئله بسط قرآن کریم بود که بهانه بی توجهی شیعیان به قرآن را از دشمنان سلب کرد.
ایشان با بیان اینکه وهابیت مدعی بودند که شیعیان به عنوان پیروان اهل بیت(ع)  با قرآن فاصله دارند، گفتند: امروز به تدبیر رهبر انقلاب طرح تلاوت نور در مساجد کشور اجرا شده است که موجب قدردانی می باشد.
معظم له افزودند: اجرای طرح تلاوت نور در راستای حدیث رسول خدا(ص) بر ضرورت توجه به کتاب الله و عترتی است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه ما امرای سخن هستیم، گفتند: هر علمی که بخواهیم باید به اهل بیت(ع) مراجعه کنیم و ائمه معصومین(ع) بهترین مفسران قرآن کریم هستند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه فقط نباید قرآن را خواند و حفظ کرد، ابراز داشتند: باید در آیات قرآن کریم تامل و تدبیر و به آن ها عمل کرد و تفسیر این کتاب الهی در مساجد در راستای اهتمام به عترت توسعه بیشتری یابد.
ایشان با اشاره به اینکه دشمنان از اهلبیت(ع) کینه بر دل دارند، گفتند: جریان غصب خلافت و ماجرای شهادت حضرت زهرا(س) از کینه های دشمنان اهلبیت(ع) منشا می گرفت. 
معظم له در پایان با اشاره به مظلومیت های امام موسی کاظم(ع)، ابراز داشتند: ایشان هفت سال در زندان بودند و سختی ها را متحمل شدند تا شیعیان ایشان از آزار دستگاه طاغوتی زمان، در آسایش باشند. 


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین