عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
دفتر نمايندگي بعثه‌ مقام معظم رهبري در كشور عراق، مراسم باشكوه جشن بزرگ عيد مبعث را با حضور پرشور و باشكوه زايران ايراني حاضر در شهرهاي كاظمين، نجف اشرف و كربلاي معلي برگزار مي‌كند.
عقیق:دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق، مراسم باشكوه جشن بزرگ عيد مبعث را با حضور پرشور و باشكوه زايران ايراني حاضر در شهرهاي كاظمين، نجف اشرف و كربلاي معلي برگزار مي‌كند.
براساس اين گزارش، اين مراسم با حضور سخنرانان و مداحان مطرح كشور در روزهاي جمعه و شنبه با حضور زايران حرم حسيني در جوار حرم حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، امام علي(ع) و امامين جوادين(ع) برگزار خواهد شد.
اين گزارش مي‌افزايد، جلسه هماهنگي برگزاري اعياد مبعث و ميلاد سيدالشهدا با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي و معاون توليت آستان مقدس حسيني برگزار شد.
در اين جلسه سيد جعفر موسوي، معاون توليت آستان مقدس حسيني با اشاره به برنامه‌هاي خوب مختص ايراني‌ها در حرم مطهر امام حسين و پايبندي به زمان مقرر، برگزاري مراسم جشن مبعث را صبح روز ۲۷ رجب عنوان كرد.
معاون آستان مقدس حسيني با اشاره به همزماني جشن‌هاي ميلاد امام حسين حضرت اباالفضل و امام سجاد با جشنواره فرهنگي بين المللي ربيع الشهاده گفت: جشنهايي كه با حضور ايراني‌ها در صبح روز ولادت آن ذوات مقدسه برگزار مي‌شود، مي‌تواند اغنا كننده زائران ايراني باشد.
در اين جلسه نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا نيز از همكاري‌هاي آستان مقدس حسيني تشكر كرد و گفت: توجه و اهتمام ويژه به رعايت زمان بندي برنامه‌ها و همكاري با خادمان آستان مقدس حسيني همواره در دستور كار ما بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي با اشاره به حضور پر شور زائران ايراني در حرم حسيني خواستار هماهنگي بيشتر ساير خادمان شد.
اين گزارش حاكي است،‌ به مناسبت ۲۷ رجب سالروز مبعث پيامبر اعظم(ص) جمعي از زائران بسته‌هاي شكلات را آماده كردند.
اين گزارش مي‌افزايد، زائران كاروان هاي اعزامي به عتبات عاليات كه خود نمي توانستند در ايام مبعث پيامبر نور و رحمت در كربلا حاضر باشند ، براي بهره مندي از ثواب زيارت امام حسين و در روز مبعث و شريك شدن در ثواب حضور زائران در مبعث اقدام به بسته بندي شكلات و پارچه هاي تبركي اين جشن كردند.
قرار است اين بسته هاي شكلات و پارچه تبركي آستان مقدس حسيني صبح روز عيد مبعث در مراسم جشن باشكوهي كه به همين مناسبت برگزار مي شود توزيع گردد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین