عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمين قرني با بيان اينكه امامت درجه اي از انسانيت است كه بايد تحصيل شود، گفت: امامت مانند سلسه هاي پادشاهي امري موروثي نيست كه هر فرزند و وليعهدي با هر نوع خصوصيات بتواند امام بعد از امام باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين قرني، شامگاه سه شنبه در جمع زايران ايراني حاضر در حرم قمر بني هاشم با بيان اين سئوال كه اگر امامت موروثي نيست پس چرا همه امامان فرزند امام قبلي هستند، اظهار داشت: يكي از قوانين تكويني جهان خلقت علم وراثت و ژنتيك است و به طور يقيني وراثت در خلق و خوي و شكل و ظاهر انسان تاثير گذار است.

وي با اشاره به داستان انتخاب ام البتين به عنوان همسري گفت: فاطمه كلابيه كه بعد ها ملقب به ام البنين شد چهار فرزند رشيد و شجاع داشت كه همگي در واقعه عاشورا جان خود را نثار امام حسين كردند . اين شجاعت و مردانگي را از مادر به ارث برده بودند زيرا اميرمومنان زماني حضرت زهرا به شهادت رسيدند، برادرشان عقيل را مامور كردند كه از ميان قبايل عرب زني را با صفت شجاعت انتخاب كند و عقيل هم از طايفه كلابيه كه در لغت كهن به معناي دليري و شجاعت است، فاطمه را انتخب كردند و از او خواستگاري كردند.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري در اثبات تاثير وراثت از قول معصومين تصريح كرد: اميرمومنان فرزند ديگري به نام محمد حنفيه دارند كه او را در يكي از كارزارهاي سنگين جنگ صفين به ميدان فرستادند ولي ناكام بازگشت و حضرت او را چنين خطاب كردند كه اين ترس تو از مادرت است والا من كه پدر تو باشم اگر تمام عرب در مقابلم بايستد به دشمن پشت نخواهم كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين قرني امامت را حاصل طي درجات معنوي دانست و گفت: در تمام عالم هستي بعد از اميرمومنان كسي شايسته تر از امام حسن وجود نداشت وگرنه او امام بعدي مي شد حال آنكه امام حسن در دامان زهرا و (عليه‌السلام) بزرگ شده است و به تحقيق از آن دو معصوم ارث برده است به همچنين ساير ائمه هم همينگونه اند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین