عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
مدير حج و زيارت استان خراسان شمالي گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده امسال افزون بر هفت هزار زائر از اين استان در قالب كاروان‌هاي زيارتي به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند.
عقیق: جواد شاد، مدير حج و زيارت استان خراسان شمالي، با اشاره به برنامه‌هاي اين نهاد در سال جاري در زمينه اعزام زائران به عتبات عاليات، اظهار كرد: طي امسال در مجموع هفت هزار زائر به صورت هوايي و زميني از استان خراسان شمالي به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند.
وي با بيان اين كه اعزام اين زائران در قالب كاروان‌هاي زيارتي تحت نظارت سازمان حج و زيارت صورت مي‌گيرد، افزود: اعزام زائران به عتبات عاليات از استان خراسان شمالي در مناسبت‌ها و ايام زيارتي خاص انجام مي‌شود.
شاد ادامه داد: بر اين اساس پيش بيني مي‌شود در ايام اربعين حسيني امسال بيش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از استان خراسان شمالي به عتبات عاليات اعزام شده و در تجمع بزرگ كربلاي معلي حضور داشته باشند.
مدير حج و زيارت استان خراسان شمالي با يادآوري اين كه سال گذشته در مجموع پنج هزار و ۸۲۹ نفر از اين استان در قالب ۱۱۵ كاروان هوايي و زميني به عتبات عاليات اعزام شدند، گفت: پارسال در ايام اربعين نيز هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان شمالي در مراسم محوري عتبات عاليات حضور داشتند اما پيش بيني مي‌شود اين تعداد امسال به بيش از دو هزار و ۵۰۰ نفر افزايش يابد.
وي در مورد هزينه‌هاي اعزام زائران به اين سفر زيارتي نيز اظهار كرد: امسال هزينه اعزام هر زائر به عتبات عاليات از استان خراسان شمالي به صورت زميني ۱۱ ميليون و ۸۰ هزار ريال و به صورت هوايي نيز ۱۶ ميليون و ۲۰۰ ريال خواهد بود.
مدير حج و زيارت استان خراسان شمالي خاطرنشان كرد: احتمالا در سال جاري نيز همانند سال‌هاي گذشته اعزام هوايي زائران اين استان به عتبات عاليات از فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد مقدس صورت مي‌گيرد.
شاد با اشاره به اين كه بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بين بانك قرض الحسنه مهر ايران و حج و زيارت خراسان شمالي اين بانك به زائران عتبات عاليات تسهيلات ويژه‌اي اعطا مي‌كند، افزود: آن دسته از زائراني كه تمايل داشته باشند مي‌توانند از اين تسهيلات كه در قالب ۵۰ درصد هزينه عتبات عاليات پرداخت مي‌شود، بهره مند شوند و بازپرداخت اين تسهيلات قرض‌الحسنه نيز به صورت اقساطي خواهد بود.
وي همچنين از اعطاي وام تسهيلات ۱۰ ميليون ريالي به دانشجويان متقاضي سفر به عتبات عاليات خبر داد و افزود: در اين راستا بر اساس برنامه مقرر شده تا دو بانك تجارت و گردشگري تسهيلاتي را در قالب قرض الحسنه، بدون سود و با كارمزد چهار درصد با امكان بازپرداخت درازمدت به دانشجويان متقاضي اعزام به عتبات ارائه دهند.
شاد با بيان اين كه وام ۱۰ ميليون ريالي اعطايي در اين قالب به دانشجويان متقاضي سفر عتبات عاليات حدود ۸۰ درصد هزينه سفر به عتبات را پوشش مي‌دهد، خاطرنشان كرد: افزون بر دو بانك فوق الذكر، اميدواريم سازمان حج و زيارت با بانك‌هاي ملي و ملت نيز براي ارائه اين تسهيلات به دانشجويان به تفاهم برسد.
وي در ادامه با بيان اين كه اعزام زائران عتبات عاليات برخلاف اعزام حج داراي محدوديت نبوده و سهميه تعيين شده اي در اين زمينه وجود ندارد، اضافه كرد: به همين دليل هر سال شمار زائران و كاروان‌هاي اعزامي از استان خراسان شمالي به عتبات عاليات با توجه به استقبال افراد تغيير مي‌كند.
به گفته وي اگر چه در برخي مقاطع زماني به دليل وضعيت ناامن عراق آمار اعزام زائران به عتبات عاليات كاهش مي‌يابد اما به طور كلي شمار زائران اعزامي از استان خراسان شمالي به عتبات عاليات در سال‌هاي اخير روندي افزايشي داشته اند.
گفتني است، استان خراسان شمالي در شمال شرق كشور بيش از ۹۱۵ هزار نفر جمعيت دارد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین