عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
به همت موسسه پیام آزادگان
کتاب «بانوی انتظار»، روایتی از روزهای دوری و انتظار همسران اسرا توسط موسسه پیام آزادگان منتشر شده است.
عقیق:مهدیه شادمانی نویسنده کتاب «بانوی انتظار»، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم اظهار داشت: این کتاب، روایت زندگی همسران جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس است که به شرح خاطرات روزهای دوری و انتظار این بانوان پرداخته است.

وی ادامه داد: «بانوی انتظار»، خاطرات 10 تن از بانوانی است که در سال‌های اسارت همسرانشان، زندگی سخت و  مملو از رنجی را گذرانده‌اند. در این کتاب حرف‌هایی از روزهای دلتنگی و مشقت این زنان اسوه آورده که شاید تا به امروز برای همسرانشان نیز بازگو نشده است.
شادمانی از عرضه این کتاب در نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: مجموعه 10 جلدی «بانوی انتظار» خاطرات همسران آزادگان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

این نویسنده در ادامه گفت: در این اثر با به تصویر کشیدن زندگی زنان و دختران مجاهد اما گمنام این سرزمین در سال‌های انقلاب و جنگ، سعی شده تا سبک زندگی اسلامی روایت شود که تصویری از صبر، عفت و پاکدامنی زنان مسلمان است.

وی در ادامه با اشاره به نیاز جوانان و نوجوانان به الگوپذیری از نمادهای باهویت ایرانی افزود: نیاز اصلی جوانان و نوجوانان امروز، داشتن الگویی از جنس زمان خود است. در این اثر توجه ویژه‌ای به محوریت زن انقلابی مسلمان در کانون خانواده شده است.

نویسنده کتاب «بانوی انتظار» با اشاره به وظیفه مهم هنرمندان انقلابی در این عرصه اظهار داشت: باید با معرفی اسطوره‌هایی از جنس زنان و دختران انقلابی این آب و خاک و معرفی زندگی پاک و ساده آنان، الگوهای واقعی را به جوانان معرفی کنم.

شایان ذکر است این مصاحبه‌های این اثر توسط 2 تن از همسران آزاده به نام بتول‌السادات و منیژه شیرین زاده احصاء گردیده و توسط مهدیه شادمانی به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش تسنیم علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این اثر به غرفه موسسه پیام آزادگان در نمایشگاه بینالمللی کتاب مراجعه کرده و یا با شماره‌های 88807046- 88807017 داخلی 113 تماس حاصل نمایند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین