عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۰
امام جمعه تبريز تأكيد كرد: توجه به سلامت جسمي و رواني زائران عتبات عاليات بايستي مورد توجه مسؤولان بهداشتي كشور عراق باشد.
عقیق: آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي شب گذشته در ديدار رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي و اعضاي هيأت علمي مراكز آموزش عالي شهرهاي كربلا، نجف، كوفه و بابل عراق در تبريز، اظهار داشت: خوشبختانه تعامل خوب و نزديكي ميان دو كشور دوست و همسايه ايران و عراق از ديرباز وجود داشته است.

وي با بيان اين‌كه تعامل مراكز علوم ديني و حوزه هاي علميه ايران و عراق نمود عيني تعاملات بين دو كشور است، خاطرنشان كرد: همان طور كه با همكاري و هماهنگي هاي صورت گرفته با آيت الله سيستاني در عراق ارتباط خوبي ميان حوزه هاي علميه قم، تبريز و نجف برقرار است، انتظار داريم در زمينه علم طب نيز روابط توسعه يابد.

نماينده خبرگان رهبري با اشاره به اين‌كه روابط علمي و پزشكي ميان متخصصان ايراني و عراق به صورت نسبي مناسب است، تصريح كرد: تعامل بين دانشگاه هاي علوم پزشكي ايران و عراق براي رفاه زوار عتبات عاليات بسيار مفيد بوده و خدمت بزرگي محسوب مي شود.

امام جمعه تبريز تأكيد كرد: توجه به سلامت جسمي و رواني زائران عتبات عاليات بايستي مورد توجه مسؤولان بهداشتي كشور عراق باشد، البته آمادگي داريم در انتقال دانش و كمك به معالجه پزشكي، مردم عراق را ياري كنيم، چراكه اين تعاملات و تفاهم ها از جهات مختلف براي دو كشور بسيار با ارزش است.

وي وجه اشتراك ميان مردم ايران و عراق را مذهب تشيع دانست و افزود: يكي ديگر از تعاملات بين عراق و ايران بازسازي عتبات عاليات است كه از طرف ايران در حقيقت عمل به وظيفه شرعي محسوب شده و در اين زمينه آذربايجان بيش از ديگر استان ها كمك كرده و اين كمك ها بر مبناي ولايت مداري اين خطه بوده است.

امام جمعه تبريز عشق و علاقه ملت ايران به ويژه مردم آذربايجان نسبت به حضرت اباعبدالله الحسين(ع) را يادآور شد و افزود: روابط ما با دولت عراق روابط خوبي است بويژه كه مواضع مشترك در خصوص سوريه، فلسطين و برخي ديگر از مواضع اسلامي داريم، همچنين از بابت اخراج منافقان از اردوگاه اشرف در عراق نيز تشكر ويژه داريم.

آيت الله شبستري با اشاره به تأكيد آموزه هاي اسلام مبني بر همكاري و تعاون در امور گفت: در موضوع پزشكي و علم طب، آذربايجان و تبريز پيشرفت هاي خوبي دارند و كشورهاي همسايه براي معالجه به اين منطقه مراجعه مي كنند، تبريز اين ظرفيت را دارد كه تجربيات خود در عرصه علم پزشكي را در اختيار دانشگاه هاي علوم پزشكي شهرهاي مختلف عراق قرار دهد.


منبع: خبرگزاری حج
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین