عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در چهارمین همایش تجلیل از چهره‌های برتر تبلیغ استان تهران گفت: اگر پیام در وعظ و خطابه اثر تربیتی نداشته باشد، ابتر خواهد ماند.
عقیق:حجت‌الاسلام نصیر نیک‌نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در جمع شرکت‌کنندگان همایش تجلیل از چهره‌های برتر تبلیغ گفت: با گسترش روزافزون ابزارهای اطلاع‌رسانی جدید به نظر می‌رسد عده‌ای سعی دارند این باور را القا کنند که اهمیت خطابه و وعظ در حال کاهش است، اما روز به روز تأثیر وعظ و خطابه گسترش می‌یابد و حتی مدیران و مسئولان وسایل ارتباط جمعی و اطلاع‌رسانی معتقدند شیوه خطابه که منحصر به مسلمانان است بسیار اثرگذار و مهم است.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران، وی با بیان اینکه تأثیر پیام مهم‌تر از انتقال پیام است، تأکید کرد: نحوه تأثیر پیام اثر تربیتی دارد و اگر وعظ و خطابه اثر تربیتی نداشته باشد، عقیم خواهد ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران افزود: دنیا تلاش دارد با استفاده از روانشناسان و جامعه‌شناسان، مردم را به سمت امیال و اهداف مدنظر خود سوق دهند اما چون اقدام‌شان دارای روح و پیام الهی نیست، بی‌اثر خواهد بود.

نیک‌نژاد، بیشترین مخاطبان وعظ و منبر را جوانان دانست و اظهار کرد: یکی از کمبودهایی که در زمینه تبلیغ کاملاً احساس می‌شود، کمبود خطیب و واعظ است، لذا در سازمان تبلیغات اسلامی دوره‌های آموزشی ــ توجیهی بسیاری را با هدف شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های وعاظ جوان برگزار کرده و خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با بیان اینکه عده‌ای از جوانان وارد عرصه خطابه شده‌اند، تصریح کرد: یکی از شرایط صدور و تمدید مجوز هیئت‌ها را معرفی مبلغ اعلام کرده‌ایم، البته این اقدام را با کمال احترام انجام می‌دهیم زیرا نباید با سازمان‌ها و نهادهای مردم نهاد تحکمی برخورد کرد.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی به‌طور مستمر و مرتبا درخواست روحانی و مبلّغ می‌کنند، اما با کمبود خطیب مواجه هستیم و باید برای تربیت وعاظ تلاش گسترده‌تری انجام دهیم.

این مسئول فرهنگی، در پایان با اشاره به اینکه عرصه تبلیغ بسیار گسترده و وسیع و درخواست‌ها از سوی مردم بسیار زیاد است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای پاسخگویی به درخواست‌ها برنامه‌ریزی‌های وسیعی داشته و دارد.

یادآور می‌شود، در این همایش که دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از چهره‌های شاخص تبلیغی حجج اسلام علی سعیدی، جعفر شجونی، احسان بی‌آزار شیرازی، تاج لنگرودی، محمدعلی جاودان، سیدحسین مؤمنی، جواد صادق‌زاده، علی سرلک و محمد‌حسین ماندگاری قدردانی تجلیل به‌عمل آمد.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین