عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
از سوي بعثه‌ مقام معظم رهبري؛
كارشناس مسئول امور فرهنگي بعثه‌‌ مقام معظم رهبري در كربلاي معلي با اشاره به ضرورت دانش افزايي زائران اباعبدالله الحسين و بهره مندي بيشتر از زمان زيارت، گفت: برخي اماكن در كربلا وجود دارد كه هيچ سند معتبري ندارد و بردن زائران در فرصت محدود زيارت به اين اماكن به جز هدر دادن وقت زائر فايده ديگري ندارد.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدحسين عسكري اظهار داشت: در اين بروشور كه براساس تحقيقات گسترده اي تهيه شده است در مرحله اول تعداد محدود و مشهوري كه متاسفانه محلي براي كسب درآمد براي عده اي است، اشاره شده است.

وي ادامه داد: هيچ كس به مقتضاي تعاليم قرآن كريم و سيره روشن اولياي معصوم(عليهم السلام) حق ندارد به آنچه كه پشتوانه محكم علمي و عقلي ندارد و از سوي راهبران الهي مورد تأييد قرار نگرفته است، تكيه كند.

عسكر خاطر نشان كرد: نبايد تدوام و بقاي آن را به خيال و تصور حفظ دين و مقدسات ديني توجيه كرد زيرا قرآن كريم بنيان پوشالي موهومات و ساخته‌ها و پرداخته هاي جاهلانه را مورد يورش جدّي قرار مي‌دهد.

كارشناس امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا به بيان برخي آثار منفي و وجود تالي فاسد اين اماكن غير مستند اشاره كرد و گفت: جلب توجّه مردم به سوي آن‌ها و سلب توفيق زيارت و محروميّت از درك محضر اهل بيت(عليهم السلام) و ديگر شهداي والا مقام كربلاست و زماني را كه زائر صرف تردّد بين اين اماكن و تماشاي آنها مي‌كند، به همان اندازه از تشرّف در صحن و حرم آن بزرگواران و زيارت قبور مطهر آنان محروم مي‌شود.

عسكري رسميت دادن به اماكن جعلي در حالي كه آموزه‌هاي ديني بر خلاف آن است را از مهمترين آثار منفي بردن زائر به اين اماكن برشمرد و گفت: مزاحمت براي ساكنان اطراف اين اماكن جعلي، تزاحم و تصادم با نامحرم در گذرگاه‌هاي تنگ اين اماكن از ديگر آثار بردن زائر به آنجاست.

در ادامه بروشور كامل اين اماكن تقديم مي‌شود:





منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین