عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
پرونده ویژه عرفان های دروغین(1)؛
یک کارشناس عرفانهای نوظهور گفت: ادعای فرادرمانی و شفاگری مهمترین جذابیت دروغین عرفان حلقه است که نه تنها افراد شفا پیدا نمی‌کنند بلکه بعد از مدتی حال بیمار وخیم‌تر نیز می‌شود.
عقیق:حجت الاسلام محمود رضا قاسمی؛ استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس عرفانهای نوظهور در خصوص جذابیت‌های دروغین عرفان حلقه که منجر به جذب برخی افراد به این گروه می‌شود، اظهار داشت: 14 علت کلی برای گرایش افراد به عرفان حلقه وجود دارد که البته این موارد در سایر عرفانهای کاذب نیز دیده می‌شود اما در گروه حلقه قدری پررنگ‌تر است.

وی افزود: ادعای درمان و شفادهی مهمترین جذابیت دروغین این عرفان نوظهور است که افراد جامعه فریب این ادعا را خورده و جذب این گروه می‌شوند.

این کارشناس عرفانهای نوظهور با موقتی دانستن رفع دردها توسط سرکرده‌ی این گروه، تصریح کرد: در واقع درمانی اتفاق نمی‌افتد و آنچه روی می‌دهد حالت تسکینی دارد که البته بعد از مدتی دردها مجدد  بر می‌گردد.
عرفان حلقه از سراب وعده‌ها تا گندآب واقعیت / چگونه افراد جذب عرفان‎های دروغین می‌شوند؟
وی آرزوی رسیدن به قدرت‌های ماورایی برتر را از دیگر جذابیت‌های کاذب عرفان حلقه برشمرد و بیان داشت: متأسفانه برخی از پزشکان نیز به امید آنکه با عنایت سرکرده این گروه بتوانند با یک نگاه بیماران خود را درمان کنند جذب گروه حلقه شدند.

حجت الاسلام قاسمی گفت: ثروت و درآمدهای بادآورده برای "مستر"ها علت بعدی است که اگر چه حتی بعضی از این افراد طی صحبت با بنده بر انحرافی بودن عرفان حلقه اذعان کردند اما بخاطر درآمد چند میلیون تومانی ماهانه حاضر به ترک گروه نبودند.

وی افزود: البته عده‌ای هم می‌ترسند که از حلقه جدا شوند بطوریکه تا به حال 3 نفر را ترور کرده‌اند که یک خانم به نام حسینی در ویلای شخصی خود به آتش کشیده شد و به دو نفر دیگر نیز تیراندازی شده است.

این کارشناس عرفانهای کاذب ادامه داد: اسدالله تبار یکی از دو نفری بود که به او شلیک شد و پس از چند ماه که در کما بود جان سالم به در برد.

وی افزود: این شخص نزدیکترین فرد به سرکرده عرفان حلقه و جزو اولین شاگردان او بوده که پس از جدا شدن از گروه شهادت داده استادش در سال 82 از او خواسته نزد فردی برود و 2 جن را از او بگیرد که بخاطر اطلاعاتی از این دست اعضاء حلقه قصد داشتند او را به قتل برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی با بیان اینکه اعضاء حلقه حتی برای خود او نیز کفن فرستاده و به مرگ تهدیدش کرده‌اند، اظهار داشت: علاوه بر این قبیل کارها اگر کسی بخواهد از حلقه جدا شود تهدید می‌شود که توسط موجوداتی مورد حمله قرار می‌گیرد و شایعاتی در خصوص آزار و اذیت اجنه وجود دارد.

وی اظهار داشت: با بررسی تیپولوژی و شخصیت اعضاء حلقه با افراد شکست خورده‌ای روبرو می‌شویم که نتوانسته‌اند کسب هدایت کنند و برای کسب شخصیت وارد این فرقه می‌شوند.

این کارشناس عرفانهای کاذب افزود: چنین افرادی بعد از هشت ترم به یک مستر تبدیل می‌شوند که البته هر ترم را هم طی یک هفته گذرانده‌اند و ظرف 8 هفته دارای 20 شاگرد و درآمد میلیونی می‌شوند که تکرار مداوم عبارت استاد از سوی شاگردان برای مسترها شخصیت و هویت ایجاد می‌کند.

وی گفت: از هر 10 مستر 9 نفر بعد از ورود به حلقه یا طلاق گرفته و یا در آستانه‌ی طلاق هستند چرا که خانواده و همسرانشان آنها را در خدمتگذاری به فرقه‌ی حلقه همراهی نمی کنند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: دوسوم مسترهای حلقه زنان جوان هستند که با یک الی دو فرزند از همسرانشان جدا شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: وضعیت اخلاقی این مسترها بسیار خراب است بطوریکه در حلقه‌های اول افراد قائل به هیچ چیز نبوده و از مشروب تا ارتباطات نامشروع و بی حجابی بین آنها رایج است.

ادامه دارد....

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین