عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: متأسفانه مدیران، معلمان، والدین، اقوام و بسیاری از افراد جامعه نسبت به حجاب در بین نوجوانان و به خصوص دبیرستانی‌ها بی‌تفاوت شده‌اند و حتی ناخودآگاه آن بدحجابی را تأیید می‌کنند.
عقیق:این مرجع تقلید در دیدار جمعی از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه اصفهان با انتقاد از وضع حجاب در بین دانش‌آموزان دبیرستانی و نوجوانان اظهار کرد: برخی از والدین و افراد تأثیرگذار توهم می‏‌کنند که اگر نوجوان را به حال خود واگذار کنند و او را در رفاه مادی غرق کنند او را در مسیر پیشرفت قرار داده‌اند در صورتی که فرزند آزاد و بدون محدودیت به فساد کشیده خواهد شد و اگر دقت کنیم می‏‌یابیم که اکثر افراد مهم در همه جوامع از بین انسان‌های متخلق و عفیف انتخاب می‏‌شوند.
وی تاکید کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر اصلی عاطفی در اسلام است که باید با زبان لین و لطیف نسبت به یک‏دیگر رفتار شود و اگر این مهر و محبت منجر به امر و نهی، به سرزنش تبدیل شود آثاری بدتر از خود گناه خواهد داشت.
وی با اشاره به آیه 157 سوره اعراف گفت: خداوند امر به معروف را از اصول مسلمه مقام نبوت معرفی می‏‌کند و می‌فرماید کسانی که پیرو پیامبر(ص) باشند و از او تبعیت و امر به معروف و نهی از منکر کنند رستگار خواهند شد.
وی افزود: پیامبر اسلام از سوی خداوند موظف شد تا احکام سنگین و سختی که بر گذشتگان واجب بود را بر دارد و بر امت خود آسان گیرد، به طور مثال نمازهای 54 رکعتی را به 17 رکعت تقلیل داد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هرکس که از پیامبر خود پیروی کند و به او ایمان بیاورد و امر به معروف و نهی از منکر کند و از طیبات کسب روزی کند و خبائث را ترک کند و با حفظ احترام پیامبر(ص) و یاری او به دستورات قرآن عمل کند بدون تردید رستگار خواهد شد.
وی به اهمیت مسأله ولایت در آموزه‏‌های قرآن اشاره کرد و گفت: اگر کسی به همه قرآن عمل کند اما ولایت امام علی(ع) را نپذیرد راه رستگاری را طی نخواهد کرد و در گمراهی سرگردان خواهد بود.
آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار کرد: اسلام یک دین اجتماعی است و رهبانیت در آن معنی ندارد و اگر کسی فکر می‏‌کند که با عبادت فردی و گوشه نشینی می‌تواند به لقاءالله برسد در اشتباه است، تقوی باید طوری باشد که سبب رشد جامعه اسلامی شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: به همین سبب باید با ابزار امر به معروف و نهی از منکر مردم را با خود در مسیر قرآن همراه کرد تا گناه از جامعه جهانی حذف شود.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین