عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
آیت الله ضیاء آبادی در جلسه تفسیر قرآن؛
محبوب ترین فرد نزد خدا کسی است که به بنده های خدا کمک کند و آنها را شاد کند. این کمک ها و شادی ها در شب اول قبر انیس و مونس انسان می شود. خداوند امر به کمک به همنوع خود کرده است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی تفسیر قرآن توسط آیت الله ضیاءآبادی دوشنبه شب گذشته همچون هفته های قبل در مسجد علی بن علی الحسین برگزار شد.

نکاتی از سخنان آیت الله ضیاآبادی را بخوانید؛

_ برای دیدن، معنویات است. هوای معنوی لازم است. سه شرط لازم است شرط اول نور است که نور همان نوری است که خداوند قرار داده است. نور و کتاب روشنگر برای هدایت انسان ها آمده است. پیامبر خود نور است.

_ جای خورشید نبوت آفتاب درایت نشسته است. آفتاب در سایه پیامبر است. برای دیدن حقایق معنوی نور لازم است. شرط دوم داشتن چشم عقل است. با چشم عقل در پرتو نور حقایق را می توان دید. عقل داشتن برابر عمل صالح داشتن است. کسی عقل دارد و کسی زیبایی دارد. انسان صالح، بینا و شنوا و عاقل است.

_ نور و عقل می باشد ولی باز هم آنچه باید نمی شویم. آن نزدیکی که باید به خدا داشته باشیم نداریم. شرط سوم این است که باید حقیقت قرآن را دید. در محسوسات، اول با چشم عقل باید نور را دید و بعد باید مانع سوم را از راه بر داریم. امام می فرماید که خدایا موقع خواندن قرآن مهر به چشمم نخورد و گوشم چیزی نشنود. قرآن حقیقی این نیست که ما می بینیم.

_ قرآن حقیقی این نیست که ما می بینیم و می شنویم. چشم و گوش من قرآن را نمی شنود. چشم سر برای دیدن قرآن کافی نیست. گوش سر برای شنیدن قرآن کافی نیست. اگر گناه کنیم مطمئن باشید که دل سیاه می شود. تیرگی در قلب با استغفار برطرف می شود. اگر استغفار نکنیم قلب کور می شود. گناه چشم دل را کور و گوش دل را کر کرده است.

_ ما اجازه نداریم هر کاری را انجام دهیم. وقتی هوای نفس بر انسان حاکم شد خداوند می فرماید که من گوش را کر و چشم را کور می کنم. خداوند می فرماید که اگر گناه کردید من خالق تو هستم من چشم دلت را کور می کنم و گوش دلت را کر می کنم. مواظب کارهایمان باشیم.

_ وقتی چشم دل کور می شود و گوش دل کر می شود یعنی قلب کر و کور شده است و حقیقت معنوی را نمی بیند و راجع به قرآن چیزی نمی شنوند. دل آیینه صورت غیبی است. وقتی گناه کنیم آیینه تار می شود. وقتی چشم دل کور شد و گوش دل کر شد آیینه تار می شود که همه این ها به دلیل گناهان می باشد.

_  تنها خواندن قرآن کافی نیست. بلکه قرآن را باید با تدبر خواند. وقتی قرآن را با تدبر بخوانیم مطمئن باشیم که گناه نمی کنیم. و اگر با تدبر نخوانیم هزار ختم قرآن فایده ندارد. فقط خواندن یک آیه با تدبر گوش و چشم و قلب را اصلاح می کند.

_ آدم نابینا از خشکی چه می فهمد و فقط گرمی را احساس می کند. دلی که جای هوای نفس شد خالی از خدا می شود. دل را از هوای نفس خالی کنید تا بدانید خدا چه می خواهد. در همه زندگی باید ببینیم که خدا چه می خواهد. همه گناهکاران با هوای نفس کار می کنند.

_ محبوب ترین فرد نزد خدا کسی است که به بنده های خدا کمک کند و آنها را شاد کند. این کمک ها  و شادی ها  در شب اول قبر انیس و مونس  انسان می شود. خداوند امر به کمک به همنوع خود کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین