عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
مسئولان امنيتي و سياسي عراق جزئيات طرح ويژه مراسم سالروز شهادت امام موسي كاظم(ع) را اعلام كردند.
عقیق:فرماندهي عمليات امنيتي بغداد اعلام كرده است ۷۵ هزار نيروي امنيتي در حفظ امنيت و حمايت از مراسم زيارتي و سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع) مشاركت مي‌كنند.
به گفته سرلشگر عبدالامير الشمري فرمانده عمليات امنيتي بغداد، اتاق عمليات مشتركي در كاظمين تشكيل شده و وزارت حمل و نقل عراق هم شش قطار را براي انتقال زائران در نظر گرفته است.
به گزارش الفرات، الشمري گفت: اتاق عمليات مشتركي ميان فرماندهي عمليات امنيتي بغداد و وزارتخانه‌ها و نهادهاي ذيربط در اين زمينه تشكيل شده است.
از سوي ديگر، وزارت حمل و نقل عراق از به كارگيري سه هزار خودرو و هفت قطار براي انتقال زائران مراسم سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع) خبر داد.
وزارت حمل و نقل عراق از آمادگي‌هاي گسترده براي مراسم سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع) و تامين بيش از چهارصد دستگاه انواع خودرو و هفت قطار براي انتقال زائران آن امام همام خبر داد. همچنين شركت حمل و نقل خصوصي عراق هم بيش از سه هزار خودرو را براي انتقال زائران آماده كرده است.
در بيانيه اين وزارت آمده است: با هماهنگي فرماندهي عمليات بغداد كه از مدت‌ها پيش اقدام به برگزاري نشست‌هاي پياپي با حضور نمايندگان وزارت حمل و نقل و وزارتخانه‌هاي مربوطه ديگر براي اطلاع از طرح فرماندهي بغداد از جمله طرح نقل زائران در داخل شهر بغداد كرده است، و به دستور باقر الزبيدي وزير حمل و نقل عراق، اتاق عملياتي در اين وزارت براي تامين خودروهاي مورد نياز براي جابجايي زائران بر اساس طرح فرماندهي عمليات بغداد تشكيل شده است.
در اين بيانيه آمده است: نقاط سوار شدن و پياده شدن زائران هم از سوي فرماندهي عمليات امنيتي بغداد مشخص شده است.
در اين بيانيه تاكيد شده است كه خودروهاي دولتي، زائران را رايگان جابجا خواهند كرد.
بر اساس اين بيانيه، سه قطار از ميدان عدن به سمت ايستگاه العالميه و دو قطار از ميدان عدن به سمت ام الطبول و البياع و دو قطار به عنوان ذخيره براي موارد شلوغي در نظر گرفته شده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین