عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران
حجت الاسلام نیک نژاد گفت: برخلاف برخی تبلیغات بررسی های گسترده ما نشان می دهد بیشترین مخاطبان منابر جوانان هستند.
عقیق:حجت الاسلام نیک نژاد، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران امروز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه 94 در چهارمین همایش تجلیل از چهره های برتر تبلیغ استان تهران گفت: با گسترش روزافزون ابزارهای اطلاع رسانی جدید به نظر می رسد عده ای سعی دارند این باور را القا کنند که اهمیت خطابه و وعظ در حال کاهش است؛ این در حالی است که با تمام این پیشرفت ها روز به روز تاثیر وعظ و خطابه گسترش می یابد و حتی مدیران و مسئولان وسایل ارتباط جمعی و اطلاع رسانی معتقدند شیوه خطابه ای که منحصر به مسلمانان است بسیار اثرگذار و مهم می باشد.

وی با بیان اینکه تاثیر پیام مهم تر از انتقال پیام است، خاطرنشان کرد: نحوه تاثیر پیام اثر تربیتی دارد و اگر خطابه و وعظی اثر تربیتی نداشته باشد بی اثر خواهد بود.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: دنیا تلاش دارد با استفاده از روانشناسان و جامعه شناسان مردم را به سمت امیال و اهداف شان سوق دهند اما چون اقدام شان دارای روح و پیام الهی نیست، بی اثر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه آمارها نشان می دهد بیشترین مخاطبان وعظ و منبر جوانان هستند، اظهار داشت: یکی از کمبودهایی که در زمینه تبلیغ کاملا احساس می شود کمبود خطیب و واعظ می باشد لذا آزمون تبلیغات دوره های بسیاری را با هدف شکوفایی استعدادها و توانمندی های وعاظ جوان برگزار کرده و خواهیم کرد.

حجت الاسلام نیک نژاد با بیان اینکه عده ای از جوانان وارد عرصه خطابه شده اند، تصریح کرد: یکی از شرایط صدور و تمدید مجوز هیئات را معرفی مبلغ اعلام کرده ایم البته این اقدام را با کمال احترام انجام می دهیم زیرا نباید با سازمان ها و نهادهای مردم نهاد تحکمی برخورد کرد.

وی ادامه داد: هیئات مرتبا از ما مبلغ درخواست می کنند اما ما با کمبود خطیب مواجه هستیم لذا باید برای تربیت وعاظ تلاش گسترده تری انجام دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه عرصه تبلیغ بسیار گسترده و وسیع و درخواست ها از سوی مردم بسیار زیاد است، گفت: سازمان تبلیغات برای پاسخگویی به درخواست ها برنامه ریزی های وسیعی داشته است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین