عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
به مدت یک‌ماه
نام‌نویسی در ترم جدید طرح ملی تلاوت ویژه کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان 10 تا 16 سال از 10 خرداد آغاز می‌شود و تا 10 تیر ادامه دارد.

عقیق:طرح ملی تلاوت سال 1391 در نمایشگاه قرآن و با حضور «عزت‌الله ضرغامی» رئیس وقت سازمان صدا و سیما رونمایی شد.

از آن پس فعالیت‌هایی در راستای جذب استعدادهای قرآنی صورت گرفت به طوری که افراد بسیاری برای شرکت در نخستین ترم طرح ملی تلاوت که از سال تحصیلی 92 -1391 در استان‌های منتخب برگزار شد، اقدام به ثبت‌نام کردند.

در این طرح که ویژه کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان 10 تا 16 سال است، افراد ابتدا با تلاوت تقلیدی از چهار استاد صاحب سبک «عبدالباسط»، «منشاوی»، «مصطفی اسماعیل» و «شحات محمدانور» آشنا می‌شوند سپس دروس «ترجمه و مفاهیم»، «تجوید تئوری و عملی»، «بهداشت صوت و حنجره»، «احکام و آداب تلاوت و حفظ» قرآن را می‌آموزند.

سال 1392 قرار بود برای ارتقای طرح ملی تلاوت، جلسات سنتی قرآن در کنار کلاس‌های آکادمیک این طرح برگزار شود اما بنابر دلایلی این جلسات سنتی برگزار نشد.

پس از تغییر دولت و تحقق بودجه حمایتی معاونت قرآن و عترت ارشاد از طرح ملی تلاوت، فعالیت‌ها برای ترویج این طرح از سر گرفته شد و حتی هفت استان به استان‌های مجری این طرح افزوده شدند.

«حسین مقدم‌کیا» دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به آغاز نام‌نویسی سال تحصیلی 94- 95 طرح ملی تلاوت از 10 خردادماه، اظهار داشت: ثبت‌نام در ترم جدید این طرح از 10 خردادماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

دبیر طرح ملی تلاوت با بیان اینکه 105 نفر از نخستین سال برگزاری این طرح با ما همراه بودند، گفت: این افراد سال تحصیلی آینده خود را برای حضور در ترم هفتم این طرح می‌کنند.

وی به ورودی‌های سال‌های 92 و 93 اشاره کرد و افزود: از دومین سال برگزاری طرح ملی تلاوت 163 نفر در این طرح به صورت فعال حضور داشتند؛ سال گذشته نیز با وجود کمبود بودجه و تعطیلی دو مؤسسه مجری این طرح 92 نفر ثبت‌نام کرده و تحت آموزش قرار گرفتند.

مقدم‌کیا با بیان اینکه در نظر داریم شرایط ثبت‌نام در طرح ملی تلاوت را تغییر دهیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نوجوانان 10 تا 16 سال پس از موفقیت در آزمون می‌توانند با این طرح همراه باشند اما در نظر داریم سن حضور در طرح ملی تلاوت را به 8 تا 14 سال کاهش دهیم که در صورت تصویب به علاقه‌مندان شرکت در این طرح اعلام می‌کنیم.

به گزارش فارس، طرح ملی تلاوت هم‌اکنون در استان‌های خراسان رضوی (مؤسسه صراط)، اصفهان (مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان)، مازندران (طهورا ساری)، مرکزی(مؤسسه مهد رهروان ولایت)، قزوین (مؤسسه مدینةالرسول)، تهران (مؤسسه بیان جاوید اسلامشهر)، سیستان و بلوچستان (مؤسسه جامعةالقرآن زاهدان) و آذربایجان شرقی (مؤسسه مجمع قاریان تبریز) برگزار می‌شود و قرار است در سال تحصیلی جدید استان‌های خوزستان (مؤسسه باب الحسین اهواز)، فارس (مؤسسه بیت‌الاحزان شیراز)، خراسان رضوی (مؤسسه نور ولایت)، کرمانشاه (مؤسسه فدک)، گیلان (مؤسسه تسنیم وحی رشت)، همدان (مؤسسه فانوس هدایت) و یزد (مؤسسه ثقلین) نیز به استان‌های مجری این طرح بپیوندند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین