عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کتاب «صرف‌القرآن و معناه» با حضور مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.
عقیق: کتاب «صرف‌القرآن و معناه» با حضور سید محمدحسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حمیدرضا شاه‌آبادی مدیرعامل انتشارات بین‌المللی الهدی در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.
کتاب «صرف‌القرآن و معناه» با حضور سید محمدحسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حمیدرضا شاه‌آبادی مدیرعامل انتشارات بین‌المللی الهدی صبح امروز 20 اردیبهشت در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.
در ابتدای این مراسم معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به ضرورت نشر و ترویج آثار فرهنگی، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی چند سال اخیر در حوزه نشر به ویژه بخش بین‌الملل به صورت جدی وارد شده که می‌توان به تأثیر مطلوب نشریات بین‌المللی الهدی اشاره کرد.
هاشمی با اذعان اینکه در سال‌های گذشته، 17 عنوان اثر فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان کتاب سال انتخاب شده است، گفت: حضور سازمان در نمایشگاه کتاب تهران، گامی مثمرثمر برای تقویت و ارتقای بحث گفتمان است که در حوزه ملی و فراملی با آن مواجه هستیم.
وی به شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: نمایشگاه امسال با شعار «خواندن؛ گفت‌وگو با جهان» به معرفی آثار و مکتوبات فرهنگی می‌پردازد که در این میان باید به نقش بسزای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با جهان اشاره کرد.
هاشمی افزود: این مهم با حضور کشورهای جهان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امکان‌پذیر است؛ این سازمان با در اختیار داشتن بیش‌از 80 نمایندگی فرهنگی در اقصی نقاط جهان به «گفت‌وگو با جهان» از طریق چاپ و نشر به زبان‌های مختلف می‌پردازد.در ادامه، قاسم فائز، مؤلف کتاب «صرف‌القرآن و معناه» اظهار کرد: این کتاب دارای چند ویژگی مهم است که در بخش اول می‌توان به قرارگیری بحث قرآن و بررسی ساختمان واژگان قرآنی به صورت مستقل در این کتاب، اشاره کرد.
وی دومین ویژگی کتاب «صرف‌القرآن و معناه» را وجود رویکرد آموزشی نام برد و گفت: در این کتاب تلاش بر این شده تا از تمام فنون و اصول آموزش استفاده شود تا به بهترین وجه این معارف را به خواننده منتقل کند.
مؤلف کتاب با تأکید بر اینکه نخستین گام برای فهم قرآن، درک واژگان آن است، گفت: سومین ویژگی این اثر فرهنگی، آن است که در ابتدای کتاب خلاصه‌ای از مهم‌ترین موارد علم صرف در مقدمه خودش قرار داده تا با این پیش‌درآمد و مطالعه آن، خواننده وارد اصل مطلب شود و نیاز نباشد که برای فهمیدن آن به کتاب‌های صرف مراجعه کند.
وی در سخنان خود سومین ویژگی کتاب «صرف‌القرآن و معناه» را قرارگیری آیات قرآن در کنار هر یک از واژگان قرآنی دانست و گفت: ویژگی بعدی این کتاب، تلفیق آن به دو روش است به گونه‌ای که برای همگان مناسب می‌باشد.
در بخش پایانی این مراسم، حمیدرضا شاه‌آبادی، مدیرعامل انتشارات بین‌المللی الهدی بیان کرد: بهترین ابزار برای فهم دین مبین اسلام، قرآن است؛ امروز، شاهد اضافه شدن برگی بر کتاب قطور نوشته‌های مرتبط با کلام الهی هستیم که این افتخار برای ما محفوظ خواهد بود.


منبع:تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین