عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
دولت موعود. . .
یکی از ویژگی های حضرت مهدی(ع) این است که شخصیت درونی انسان ها را از چهره شان می شناسد و افراد صالح را از ناصالح تشخیص می دهد و مفسدان را با همان شناخت به سزای اعمالشان می رساند.
عقیق:یکی از پرسش هایی که ذهن بیشتر انسان ها را به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(ع) چگونه نظام های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی های مختلفی هستند، از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می دهد؟

سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت(ع) چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی گیرد و گرسنه ای یافت نمی شود؟

چهره شناسی امام

یکی از ویژگی های امام معصوم و حضرت مهدی این است که شخصیت درونی انسان ها را از چهره شان می شناسد و افراد صالح را از ناصالح تشخیص می دهد و مفسدان را با همان شناخت به سزای اعمالشان می رساند.

امام صادق(ع) می فرماید: هنگامی که حضرت قائم قیام کند احدی نمی ماند مگر آن که حضرت او را می شناسد که فردی صالح و نیک است یا منحرف و فاسد و نیز می فرماید: هنگامی که قائم ما قیام کند دشمنان ما را از چهره های شان می شناسد آنگاه آنان را از پیشانی (سر) و پاهایشان م یگیرد و (دستگیر می کند) و خود با یارانش آنان را با شمشیر به قتل می رساند.

همچنین می فرماید: هنگامی که قائم آل محمد قیام کند دوستانش را به کمک قدرت تشخیصی که دارد از دشمنانش می شناسد.

معاونیه دهنی می گوید: امام صادق(ع) درباره آیه ای که مجرمین از چهره هایشان شناخته می شوند آنگاه از سر و قدم هایشان گرفته می شوند، فرمود: ای معاویه دیگران درباره آن چه می گویند؟ عرض کردم: می پندارند که خداوند روز قیامت گناهکاران را از قیافه شان می شناسند و از موهای جلوی سر و پاهایشان می گیرند و آنان را در آتش می اندازد.

امام فرمود: خداوند چه نیازی دارد که مجرمان را از چهره شان بشناسد و حال آن که آنان را آفریده است. عرض کردم: پس معنای آیه چیست؟ فرمود: هنگامی که حضرت قائم قیام کند خداوند به او علم سیماشناسی عطا می کند و حضرت دستور می دهد کافران را از سر و پا گرفته و با شمشیر ضربات سختی بر آنان بزنند.



پی نوشت:

"نشانه هایی از دولت موعود" نوشته حجت الاسلام نجم الدین طبسی

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین