عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
مراسم بزرگداشت آیت الله یحیی انصاری شیرازی از سلسله نشست‌های الگوهای اخلاقی حوزه با حضور علما، روحانیان و طلاب علوم دینی در مدرسه علمیه علوی قم برگزار شد.
عقیق:مراسم بزرگداشت آیت الله یحیی انصاری شیرازی، شب گذشته، با حضور آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، آیت الله مؤیدی قمی، آیت الله محمد باقر تحریری، حجت‌الاسلام علی انصاری شیرازی فرزند مرحوم آیت الله انصاری شیرازی، روحانیان و طلاب در مدرسه علمیه علوی برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی اقبالی، مدیر مدرسه علمیه علوی در این مراسم گفت: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که طلبه‌ها باید الگوی اخلاق عملی داشته باشند و برای علمای بزرگ اخلاق حوزه بزرگداشت گرفته شود، سلسله نشست‌های الگوهای اخلاقی حوزه را در این مدرسه برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام اقبالی ابراز کرد: سال گذشته نخستین دوره این نشست برای گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سعادت پور برگزار شد و امسال نیز دومین نشست برای بزرگداشت آیت الله انصاری شیرازی در این مدرسه برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه علوی بیان کرد: آیت الله انصاری شیرازی متواضع، فروتن و زندگی بسیار ساده‌ای داشت و الگوی مناسب علمی و اخلاقی برای محصلان دروس حوزوی است.

در ادامه این جلسه آیت الله تحریری به بیان ویژگی‌های شخصیتی این استاد اخلاق پرداخت و گفت: آیت الله انصاری شیرازی در علوم فقهی، عقلی و نقلی استاد برجسته حوزه علمیه بود اما وی روحی بسیار لطیف و قلب رئوف و مهربان داشت، و زمانی که آیات قران کریم و احادیث ائمه اطهار (ع) می‌شنیدند، اشک‌هایشان جاری می‌شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: با وجود این که آیت الله انصاری شیرازی از استادان برجسته حوزه علمیه در علوم عقلی بود اما همیشه از معروفیت و مطرح شدن در جامعه گریزان بود.

وی ابراز کرد: طلاب و محصلان، استادان اخلاق را الگوی رفتاری و تحصیلی خویش قرار دهند و تا زمانی که آن‌ها در قید حیات هستند از آنها بهره‌های کافی علمی و اخلاقی را ببرند.

آیت الله تحریری بیان کرد: طلاب برنامه­ریزی دقیق علمی و عملی برای تحصیل دروس حوزوی داشته باشند و دید جامعه‌ای به مسائل روز جامعه به دست آورند  تا از آسیب‌ها و آفات فکری و شبهات روز در امان بمانند.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین