عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
هر مداحی که بخواهد اثرگذاری داشته باشد باید به تاریخ و به ادبیات و حتی ادبیات عرب تسلط داشته باشد...
عقیق:سید عباس صدر الدینی، رئیس کانون مداحان استان همدان گفت: اگر انسان بخواهد ساخته شود باید از درون یک واعظ داشته باشد و اگر این واعظ نباشد انسان به دوگانی دچار می‌شود و انسان ها در زندگی همواره به یک واعظ نیاز دارند تا مسیر درست زندگی خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه هر مداحی که بخواهد اثرگذاری داشته باشد باید به تاریخ و به ادبیات و حتی ادبیات عرب تسلط داشته باشد، ابراز داشت: برای مداحان ارتباط با قرآن باید ارتباطی جدی باشد.

وی اظهار داشت: پاسداری از ارزش های ناب اسلامی و دینی، یاور بودن مظلوم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد وحدت در بین اقشار مختلف مردم مهمترین رسالت مداحان است.

رئیس کانون مداحان استان همدان با بیان اینکه مداحان باید خود را به علم روز مجهز کنند، اظهار داشت: در عصر کنونی که عصر ارتباطات است باید مداحان در مداحی خود به علم روز مجهز باشند تا بتواند فرهنگ ناب اسلامی را به خوبی به مخاطبان خود انتقال دهند.

صدر الدینی مداحی را یک حرفه ارزشمند برشمرد و گفت: دشمن سعی دارد آفات زیادی را از طریق همین عزاداری‌ها وارد زندگی مردم کند، لذا مداحان می توانند با آن مبارزه کرده و در جامعه روشنگری کنند.

وی ادامه داد: مداحان باید راه را برای اصلاح جامعه، رشد و آگاهی افراد و سوق دادن انسان ها به سوی ایمان و پارسایی هموار سازند و مردم را با ارزش های ناب بیشتر آشنا کنند.

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین