عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی قم مطرح شد؛
یکی از مراجع تقلید شیعیان در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) توصیه‌های مهمی درباره احیای امر اهل بیت در شهرهای قم، مشهد و شیراز دارد.
عقیق:حضرت آیت‌الله«وحیدخراسانی» در دیدار حجت‌الاسلام «عباس اسکندری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از مدیران این اداره کل، با اشاره به آیاتی همچون «وَما عَلَى الرَّسُولِ إلاَّ الْبَلاغ» و «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّک»، تبلیغ دین را کار انبیای الهی دانستند.

این مرجع عالی‌قدر تقلید خطاب به مسئولان تبلیغات اسلامی قم اظهار داشتند: کار شما کار خاتم النبیین(ص) است، بنابراین قدر کار خودتان را بدانید.

ایشان با قرائت آیه «وَأَنذِرهُم يَومَ الحَسرَةِ إِذ قُضِيَ الأَمرُ وَهُم في غَفلَةٍ وَهُم لا يُؤمِنون» تصریح کردند: روز قیامت به قدری مهم است که یکی از اسمای آن در خود قرآن کریم، یوم الحسره است.

آیت‌الله وحیدخراسانی با بیان اینکه در آن روز همه در حسرت هستند، تاکید کردند: بدها متاثر که چرا خوب نشدند؛ خوب‌ها متاثر که چرا خوب‌تر نشدند؛ علما متاثر که چرا اعلم نشدند و عابدان متاثر که چرا بیشتر عبادت نکردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه همچنین با بیان اینکه کسی در روز قیامت حسرت ندارد که راه احسن را در این دنیا انتخاب کرده باشد، افزودند: قرآن کریم می‌فرماید «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِح» این طائفه از حسرت دور است. آن دعوت توام با عمل، اکسیر اعظمش، کار تبلیغات است.

ایشان خاطرنشان ساختند: ان شاء الله طوری بشود که در این مملکت، همه مردم، مذهب و پیشوایان مذهب و عظمت مذهب شیعه را بشناسند.

آیت‌الله وحیدخراسانی با بیان روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند «رَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَحْیَا أَمْرَنَا»؛ احیای امر اهل‌بیت(ع) را ماموریت مهم سازمان تبلیغات اسلامی دانستند.

این مرجع عالی‌قدر تقلید عزاداری هیئات مذهبی در سالروز شهادت ائمه اطهار(ع) را یکی از مصادیق تعظیم شعائر دینی برشمرده و گفتند: آیا آنچه که جوانان و مملکت را حفظ و بیمه می‌کند عاشورا و فاطمیه نیست؟ احیای آن‌ها به عزاداری هیئات مذهبی وابسته است.

ایشان اظهار داشتند: همین هیئات موجب می‌شود تبلیغات و مواعظ اثر کند، در غیر اینصورت اگر اهل‌بیت(ع) نباشد، جوان‌ها کجا به منبر و مواعظ گوش می‌دهند؟!.

آیت‌الله وحیدخراسانی با بیان اینکه هر چه در این مملکت است به برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است، تصریح کردند: پدر این بزرگواران در گوشه زندان با آن وضع جان بدهد و ما که دم از شیعه می‌زنیم نسبت به حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) وظیفه نداریم؟!

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه افزودند: ایران در روز شهادت ائمه(ع) باید یکپارچه عزا شود و ما به هر هیئتی که بیرون بیاید پرچم می‌دهیم. قم، مشهد و شیراز که محل دفن فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند باید سرمشق دیگر شهرها باشند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان از مرحوم «سیدعبدالله خاموشی» پدر حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به نیکی یاد کرده و گفتند: ایشان در بازار تهران واقعا نخبه و گوهری بود که دومی نداشت.

آیت‌الله وحیدخراسانی به کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی توصیه کردند: هیچ روزی قرائت قرآن کریم را ترک نکنید. قرآن را از اول شروع کنید و ثواب آن را به امام زمان(عج) هدیه کنید. این اکسیر اعظم است.

این مرجع عالی‌قدر تقلید در پایان گفتند: اگر یکی هر روز برای شما تحفه‌ای بیاورد، شما شب عید نوروز با او چه می‌کنید؟ اگر شما هر روز عزیزترین تحفه را که کلام خداست به صاحب قرآن هدیه کنید، شب قدر که دفتر تقدیر به امضای او می‌رسد با شما چه معامله‌ای می‌کند(؟!).

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین