عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳
مسئول انتشارات آستان قدس حسینی(ع) عنوان کرد؛
«سیدعلی الموسوی» مسئول انتشارات آستان قدس حسینی(ع) گفت: ما آثار محققان در خصوص اهل بیت (ع) را بعد از بررسی به زبان‌های عربی، فارسی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، اردو و ترکی منتشر می‌کنیم. نویسندگان این کتاب‌ها علما و دانشمندان غیر مسلمانی هستند که در خصوص اهل بیت و امام حسین(ع) تحقیق کرده‌اند.

عقیق:«مدیر غرفه انتشارات آستان قدس امام حسین(ع)» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگویی با تبیین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته این انتشارات، گفت: بعد از سرنگونی رژیم صدام، آستان مقدس حسینی(ع) با مدیریت مرجعیت گرانقدر «آیت‌الله سید علی سیستانی» به نشر و معرفی سیره اهل بیت اهتمام ویژه‌ای کرد.

وی افزود: در زمان حکومت صدام  بعثی ها به خاطر ترسی که از اهل بیت و گسترش سیره آن بزرگواران داشتند، از انتشار کتاب‌های ارزشمند شیعیان جلوگیری و آن‌ها را نابود می کردند.

مسئول امور همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس حسینی(ع) با بیان این‌که علمای گرانقدر و محبان اهل بیت تألیفات و کتاب‌های ارزشمندی در خصوص فقه پویای شیعه و سیره اهل‌بیت منتشر کرده‌اند، گفت: بخش پژوهش و تحقیق انتشارات حسینی(ع) آثار  محققان در خصوص اهل بیت (ع) را بعد از بررسی و تحقیق به زبان های عربی، فارسی،  فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، اردو و ترکی منتشر می‌کند.

 موسوی افزود: نویسندگان این کتاب‌ها فقط مسلمانان و شیعیان نیستند بلکه کتاب‌های علما و دانشمندان غیر مسلمانی که  در خصوص اهل بیت و امام حسین(ع) تحقیق کرده‌اند هم چاپ و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه انتشارات آستان متبرکه حسینی(ع) حضور فعالی در نمایشگاه‌های فرهنگی جهان دارد، اظهار داشت: در سال 2012 میلادی در همایشی بزرگ در کشور لبنان شرکت کردیم و زائرین و بازدید کنندگان لبنانی بعد از بازدید از غرفه امام حسین(ع) می‌گفتند حال و هوای حرم را احساس می کنیم.

این خادم امام حسین(ع) در بخشی دیگر از سخنان خود به ذکر خاطرات و توفیقات خود در خصوص کرامات اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: مسئله کرامات برای خادمان حرم کاملا طبیعی است و اگر متوجه شویم زائر نابینا، فلج و یا بیماری به خواست خدا و شفاعت امام حسین(ع) شفا شفا پیدا کند، متعجب نمی‌شویم.

موسوی با اشاره به حضور گسترده زائران تمام کشورهای جهان در کربلا جهت زیارت قبور مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)، گفت: در ایام محرم و صفر، خادمان حرم بیست و چهار ساعت کار می‌کنند و تنها چند ساعت به استراحت مشغول می‌شوند و  مسئولان حرم با چشم‌پوشی از سمت‌هایشان به خادمی زوار می‌پردازند.

مدیر غرفه انتشارات آستان قدس امام حسین(ع) در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، زندگانی مبارک اهل بیت(ع) را دانشگاه انسان‌سازی خواند و در خصوص احترام و ارادت مردم کربلا به زائران امام حسین(ع) گفت: کربلا قطعه ای از بهشت است و مردم این شهر مقدس با افتخار خادمی زائران را می‌کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین