عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
قاری بین المللی کشورمان در جلسه آموزش قرآن:
سعیدیان گفت: خداوند در ماه رجب درب آسمان را به روی انسان ها گشوده این ماه حبل بین بنده و خداست.
عقیق:استاد محمد حسین سعیدیان، قاری بین المللی کشورمان در جلسه هفتگی آموزش قرآن خود با اشاره به جایگاه ماه رجب و استجابت دعا در این ماه گفت: ماه رجب افضل ماه های سال است و شرافت و ارزش آن بالاتر از ماه های دیگر است، این ماه جزء ماه های حرام حساب می شود که دیه در آن یک سوم اضافه شده و جنگ و خونریزی در آن حرام است.

وی افزود: در روایات پیرامون جایگاه و ارزش ماه رجب تاکید شده است که این ماه شهرالله عصم است. در این ماه رحمت الهی ریزش کرده و گناهان انسان ها آمرزیده می شود برهمین اساس در روایات نقل است که ذکر استغفرالله ربی اتوب الیه را در این ماه زیاد بر زبان جاری کنند و این ماه را گرامی داشته تا خداوند در ماه رمضان از انسان ها پذیرایی کند.

سعیدیان تصریح کرد: مهمترین کار برای مراقبه در ماه رجب کم کردن اعمالی است که توفیق انسان را برای کارهای صالح کم می کند. اگر آدمی این موانع را از سر راه خود بردارد توفیقات بیشتری در ماه رجب خواهد یافت.

وی عنوان کرد: خداوند در ماه رجب خودش را به انسان ها اثبات می کند و حتی اگر ما معرفت و درک شناخت پروردگار عالم را نداشته باشیم باز خداوند با رحمت واسعه اش خود را در این ماه به ما می شناساند.

سعیدیان افزود: ماه رجب می خواهد ما را راه بیندازد تا 2 بال ارزشمند پرواز دریافت کند. پس از ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان قرار دارد که آن دو نیز بسیار ماه های ارزشمندی هستند.

وی ادامه داد:  ماه رجب ماه ولایت است و جایگاه امام علی (ع) به عنوان امیرالمومنین بر کسی پوشیده نیست مادر گرامی شان در این ماه وضع حمل می کند و ایشان را به خانه کعبه می برد و ولایت در این ماه متولد می شود.

 ماه رجب برای دستگیری ما انسان هاست و ما باید یک مقدار زمینه در خود ایجاد کنیم تا بیشترین فیض را از این ماه بزرگ بگیریم گفتنی است پیرامون روزه گرفتن در ماه رجب روایات بسیاری نقل شده است در مورد روزه یک روز، سه روز و کل ماه ثواب های مختلفی برشمرده اند از جمله آن کسی که در این ماه روزه بگیرد خداوند خشمش را از او برمی دارد و یک در جهنم بر او بسته می شود و کسی که در این ماه سه روز روزه باشد به او بشارت بهشت می دهند، است و حتی نقل شده است که کسی که نمی تواند در ماه رجب روزه بگیرد صدقه بدهد و اگر آن را هم نمی تواند ذکر سبحان الله جلیل ... را 100 مرتبه بگوید.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در ماه رجب درب آسمان را به روی انسان ها گشوده و ندا می دهد اگر کسی از من درخواست کند او را می آمرزم و هدایت می کنم این ماه حبل بین بنده و خداست و این ریسمان از آسمان هفتم آویخته شده تا بندگان از طریق آن به خدا برسند ماه رجب مقدمه ای برای پرواز به اوج است در این ماه آدمی صبر بر طاعت و گناه را تمرین می کند و اگر بنده بفهمد که چقدر خداوند مهربان است و ماه رجب را فرصتی قرار داده تا بندگان را بیامرزد از شوق می مرد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین