عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش سیمای حضرت محمد در هنر به سه حقیقت برای در ک وجود پیامبراکرم (ص) اشاره کرد و گفت: برای درک پیامبر اکرم (ص) ابتدا حقیقت در جوهره دانش و هنر ذاتی ایشان است که قرآن این حقیقت را خُلقُ عظیم یاد کرده است.
عقیق: آیت ا... غلام علی سلیمانی افزود: اگر گوهر ناب و سرمایه ارزشمند اخلاق نیکو پیامبر (ص) نمی بود، هرگز جامعه جاهلیت تسلیم آرمان ایشان نمی شد.
امام جمعه زاهدان؛ دیگر ویژگی این حقیقت را در هنر جذب و جلب جامعه بشریت از طریق عمل به دستورات الهی در قالب آیه « و َ شاورهُم فی الامر» و سرآمدی آن حضرت را در تبلیغ دین دانسته به طوری که از درون ظلمت و تاریکی بیشتر از شب، روز روشن و تابناک را به وجود آوردند.
آیت ا... سلیمانی درباره حقیقت درک وجود پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: محمد مصطفی(ص) متکلم است به کلام وحی و کلام ایشان آنقدر با اهمیت و با عظمت و تاثیرگذار است که قرآن در این باره می گوید «لو انزلنا علی جبل لرایته خاشعا...».
وی افزود: کلام پیامبر (ص) بسیار تاثیر گذار بود و جامعه قریش با وجودی که در جاهلیت و بربریت قرارداشت، در عین حال جامعه فصاحت و بلاغت و مسابقات ادبی و شعرسرایی در بازار عکاظ و معلقات سبع، اسنادی مهم در این عرصه بود و بسیار کوشید که از طریق کلام، متکلم را در هم بشکند که به این امر دست نیافتند و پیامبر اکرم (ص) از میدان نبرد فصاحت و بلاغت پیروز بیرون آمدند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، سومین حقیقت وجودی پیامبر اکرم (ص) را هدایت ماندگار آن حضرت دانسته که فرمود: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب ا... و عترتی...»
وی ضمن تاکید بر استمرار برگزاری ای همایشها، اظهار امیدواری کرد با برگزاری این همایش ها بتوانیم از درک اقیانوس هنر اخلاق پیامبر بهره مند شویم.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین