از سپردن کار به این گروه نهی شده است
اگرچه در اسلام بر تعاون و همکاری در کارها توصیه شده و این مهم از عوامل موفقیت برشمرده می شود اما هستند کسانی که قرآن با صراحت از واگذاری امور به آنها ما را نهی کرده است.
عقیق:بنابر آموزه های اسلام تبحر و درایت در کاری که به انسان محول می شود و نیز توانمندی و ذکاوت لازم در مسئولیتی که او می پذیرد، شرط اساسی در موفقیت آن کار و توفیق آدمی در اجرای صحیح آن است و از عواقب سوئی که نابلدی کار در پی دارد، جلوگیری می کند.خداوند در آیه 5 سوره مبارکه اسراء می فرماید: «وَ لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِياماً ... اموال خويش را- كه خداوند مايه سامانيابى زندگى شما قرار داده است- به دست سفيهان مدهيد ...»پیامبر اکرم (ص) در این باره می فرمایند: «هر كس كه بدون دانش (مهارت و تخصّص) به كارى دست زند، بيش از اينكه آن كار را درست انجام دهد، خراب مىكند.»امیرمومنان علی (ع) در نامه اى به كارمندان جمع آورى زكات و تحصيلداران اموال عمومى نوشته اند: «اموال مردم را به دست كسانى بسپاريد كه به ديندارى آنها اعتماد داشته باشيد، و بدانيد كه اموال مسلمانان را با رفق (و سلامت) مىآورند و به دست ولى ايشان مىرسانند، تا او ميان همه تقسيم كند؛ و اين اموال را به دست كسانى مسپاريد مگر آنكه خيرخواه و مهربان و امين و مراقب باشند.»همان حضرت (ع) می فرمایند: «ده كسند كه خود و ديگران را دچار گرفتارى مىسازند ... و اصلاح طلبى كه عالم نيست (و از تعاليم دست اوّل دين، و مصالح راستين مسلمين، و طبيعت واقعى انسان، و حقايق ثابت اجتماع ناآگاه است).»امام رضا (ع) در معرفى كسانى كه سنت پيغمبر (ص) را تغيير داده بودند، فرمودند: «...و سفيهان را به كار برگماشتند.»امام صادق (ع) نیز فرموده اند: «تفاوتى نمى بينم ميان اينكه كار را به دست خائن بسپارم تا ناوارد.»همان حضرت (ع) می فرمایند: «از جمله عوامل نابودى اسلام و نابودى مسلمانان، آن است كه اموال در اختيار كسانى قرار گيرد كه حق را در آنها تشخيص نمى دهند، و با آنها به انجام دادن كار نيك نمى پردازند.»پی نوشت ها:تحف العقولنهج البلاغهعیون اخبارالرضا (ع)وسائل الشیعهمنبع:قدس211008