عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
حجت‌الاسلام والمسلمين طباطبايي با تاكيد بر اينكه مردم در بازگشت ما از عتبات توقع دارند كه در مسير اهل بيت(ع) قدم برداريم، گفت: انتظار از زاير امام حسين (ع) پايبندي به ارزشها و احكام الهي است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين سيد جعفر طباطبايي در مراسم حرم سيد الشهدا كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد، به بيان اهداف زيارت امام حسين پرداخت و اظهار داشت: در بازگشت از اين سفر معنوي بايد با اقامه نماز اول وقت، به دنيا بگوييم كه ما كشور اسلامي هستيم و اگر در اروپا و آمريكا و ساير كشورهاي غير اسلامي نماز اول وقت اقامه نمي شود ولي در كشور ايران اسلامي همه مغازه ها بسته مي شود تا نماز اول وقت حتي در داخل مغازه ها اقامه شود.
وي نماز اول وقت را مقدمه اي براي توفيق زكات اول وقت، حج اول وقت، تعظيم شعاير اول وقت و اهميت ازدوا ج اول وقت عنوان كرد و گفت: در حديثي از پيامبر اعظم كه در كتاب وسايل الشيعه نقل شده است، دو سوم ايمان از آن كسي است كه اول جواني ازدواج كند كه نشان مي دهد توجه به فصل ازدواج و توفيق آن از اهميت ويژه اي برخوردار است كه متاسفانه ما در بسياري از اوقات با مقدم داشتن نظر خود بر نظر پيشوايان ديني، آن را به تاخير مي اندازيم.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري يكي ديگر از اهداف زيارت را عرضه عقايدمان به امام معصوم عنوان كرد و گفت: هرآنچه علوم و معارف الهي است در اين خانه است و بايد از آن امامان معصوم بخواهيم كه ما را به انجام آنها ياري كنند.
وي سومين هدف از زيارت را شناخت آن حضرات معصومين عنوان كرد و گفت: تاكنون چند نفر از ما با مراجعه به مفاتيح الجنان نماز امام حسين (عليه‌السلام) كه در اعمال روز جمعه است را ديده ايم.
وي افزود: شناخت امام حسين(ع) بايد از دعاي عرفه آن حضرت باشد كه در سال بعد از شهادت امام حسن(ع) ارائه شده است و يك دوره كامل معارف الهي است و يا بايد آن حضرت را از جمله اي كه به قمر بني هاشم فرمودند كه شب عاشورا را مهلت بگير تا با نماز و قرآن انس بيشتري بگيريم شناخت و اينگونه است سيره آن امام همام.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین