عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
تجربه‌ای به یادماندنی در ایام اعتکاف و فصل خلوت با خدا؛
جوان در ایام اعتکاف یا بهتر فصل خلوت با خدا، وی با حضور در میان دانش‌آموزان ودانشجویان و اساتید و سایر عزیزان شرکت‌کننده در مراسم پرفیض اعتکاف که در مسجد امام صادق(ع) و مسجد دانشگاه تهران به گفتگو ...
عقیق:جوان در ایام اعتکاف یا بهتر فصل خلوت با خدا، وی با حضور در میان دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید و سایر عزیزان شرکت‌کننده در مراسم پرفیض اعتکاف که در مسجد امام صادق(ع) و مسجد دانشگاه تهران  به گفتگو با این عزیزان پرداخته است که این عزیزان با اشاره به تجربه‌ای ماندگار در زندگی شخصی خویش دیگران را توصیه به شرکت در این مراسم نمودند.

دانشجو:
انگیزه شرکت در اعتکاف که امری مستحبی است آمده‌ایم سه روز از دنیا دل بکنیم و بیشتر به خودمان توجه کنیم با توجه به این سه روز فشرده است.



وی با ذکر مثالی که انسان در هنگام بیماری نیاز به مصرف دارو دارد به صورت متوالی اما هرازگاهی باید آن را به صورت فشرده مصرف نماید و هدف از شرکت در اعتکاف امور معنوی‌مان را فشرده سازی کنیم و در جمع مومنان و مسجد خانه خدا که کلمات در توصیف آنان قاصر هستند باید خودتان تجربه کنید و دعا می‌کنم که برای یکبار هم شده دوستان آن را تجربه کنند.

حجت الاسلام میرلوحی:
اصلی‌ترین انگیزه ما شارژ مجدد از خدایی و وحدت که نقطه اصلی انسان می‌باشد و در فضایی که پر از کثرت است به وحدت برسیم، در فضایی که دیگران دل‌های پاک تری دارند حاجات خود را ازخدا طلب کنیم که رأس این حاجات فرج حضرت حجت است.

از تأثیرات اعتکاف یاد بگیریم چگونه با خداوند متعال خلوت کنیم و اعتکاف آموزش خلوت با خداست واز آنجایی که دعا سلاح مومن است و این ایام فشرده کار با این سلاح را آموزش می‌دهد و دیگر چگونه انسان با مومنین برخورد کند و اخلاق اسلامی را مرور کند و از قشنگ‌ترین خاطرات من حضور نوجوانان در ایام اعتکاف که تازه آمده بودند که با وجود خستگی فراوان از شدت اعمال باز جویای اعمال دیگر و انجام آنان می‌شوند.


با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی است، این امر موجب لذت بخش بودن اعتکاف می‌شود.
از یک سو آفتی که در اعتکاف دیده می‌شود زیاد شدن برنامه‌های جمعی و ارتباط با وسایل ارتباط جمعی که با اصل اعتکاف منافات دارد و دوستان سه روز برنامه‌های جمعی را کنار گذاشته و به خدا بیشتر توجه نمایند.

سینماگر:
شاید سه روز انسان از مشغله‌ها و مسائل روزمره دور می‌شود و به بررسی خود و جایگاهش می‌پردازد، با وجود چهره‌های مومن که اینجا دیده می شود علم ثابت کرده که انرژی‌های مثبت و منفی قابل انتقال هستند. اینجا نوجوانان و جوانان با صفا و خداجویی وجود دارد من خودم غبطه می‌خورم. با توجه به مسائل فرهنگی امروز این رویش‌ها انسان را جذب می‌کند و هر کس با هر دیدگاهی در این مسیر قرار بگیرد قطعاً برداشت‌های خوبی رو دریافت می‌کند و امیدوارم همه این فضا را تجربه کنند.

هر ساله از این ایام توشه‌ای برای زندگی‌ام برمی‌دارم و امسال به توفیق الهی نماز شبی که خوانده‌ام و یادگاری جالب بود. من آمده‌ام از جوانان با محبت پند و اندرز بگیرم اما توصیه‌ی می‌کنم کسانی که در توانشان هست حتماً حضور داشته بخصوص در سنین پایین که حتماً بیمه می‌شوند و اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است و جوانان با برنامه‌ریزی سعی کنند در این مراسم الهی یا بهتر فصل خلوت که نام گذاری شده که نام نیکویی است شرکت کنند.

دانش آموز:
هدف از شرکت در اعتکاف که به خدا بیشتر نزدیک بشم و طعم عبادت رو بیشتر درک کنم، با توجه به تعاریف دوستان و نزدیکانم برای اولین بار در این مراسم الهی شرکت نمودم که این امر موجب نزدیکی من با خداوند و اهل بیت شده است و به دوستان خودم توصیه می‌کنم برای یکبار هم آن را تجربه کنند.



استاد دانشگاه:
مهمترین آثار اعتکاف توبه به خدا و فراموش کردن مسائل دنیوی یا کم اهمیت دادن آثار آن است.
بطور معمول ارتباط با خدا در ایام عادی کم و بی توجه و بودن حضور قلب است و اعتکاف فرصتی است که یاد خدا را بیشتر تمرین کنیم و یاد خدا بدین معنی است که آیا خدا از ما راضی هست یا خیر و بر اساس او حرکت کنیم و اعتکاف در زمینه یاد خدا بسیار کمک می‌کند.
دل‌های شکسته و توبه به خدا که در آن نیازهای مادی فراموش می‌شود و این حالات در جوانان از خاطرات زیبای من است و راه سعادت و نجات ما همین عبادت با خداست و فلسفه خلقت نیز است و ما به سمتی حرکت کنیم که بنده واقعی او باشیم و از این رو هنگامی استعداد‌های ما شکوفا می شود که بندگی خدا را انجام دهیم که این در عمل پرتو عبادت است.

مسئول برگزاری:
اعتکاف مسجد دانشگاه تهران از اولین اعتکاف دانشجویی در سطح کشور است و منشا خیر و برکت است که این امر موجب حضور دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه که با دل‌های پاک و صفای باطن و با ایجاد خلوت موجود و برنامه‌ریزی برای آینده که دارند که در مسیر الهی قدم بردارند و با حضورشان در این مسیر تداوم داشته باشند.

از آثار اعتکاف و بازخورد آن که دیده می‌شود گویا معتکفین دوباره متولد می‌شوند و این آثار علاوه بر معتکفین بر خدام نیز بیشتر قابل مشاهد است و از خاطرات زیبای من جلسات برای خدام معتکفین است که با انگیزه و شور و شعف خاصی حضور پیدا کرده و وداع این دوستان در لحظات پایانی است.

از این رو با فضای محدود باید سعی شود تصمیمات بزرگی برای زندگی گرفته شود و افراد با برنامه‌ریزی و کارهای آموزشی در اعتکاف یاد می‌گیرند که چگونه این امر صورت پذیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین