عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
ازمرحوم آیت الله انصاری همدانی پرسیده بودند آیا می شود امام زمان را دید یا به خدمتش رسید؟ ایشان فرموده بودند که کور باد آن چشم دلی که همه جا امام زمان را حاضر نبیند. ما معتقدیم شعاع وجودی امام زمان همه جا همه حاضر است.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در گفتاری راجع به غیبت کبری به بیان این موضوع پرداختند که آیا می توان امام زمان را دید؟ که در ادامه به آن می پردازیم:
 ازمرحوم آیت الله انصاری همدانی پرسیده بودند آیا می شود امام زمان را دید یا به خدمتش رسید؟ ایشان فرموده بودند که کور باد آن چشم دلی که همه جا امام زمان را حاضر نبیند. ما معتقدیم شعاع وجودی امام زمان همه جا همه حاضر است. «وَ بِأَسْمَائِكَ الَّتِي مَلَأَتْ [غَلَبَتْ ] أَرْكَانَ كُلِّ شَيْ ءٍ وَ بِعِلْمِكَ الَّذِي أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْ ءٍ»(الشیخ عباس قمی/ مفاتيح الجنان/ ج 1/ ص: 62). در دعای کمیل می گوییم خدایا تو را به اسمائت که رکن همه موجودات را پر کرده قسم می دهیم. یعنی این ها اسماء الهی در عالم حیات موجودات، و رکن موجودات به انسان کامل و امام معصوم متصل است. قیومیت اشیاء وابسته به انسان کامل هست همان طوری که روایت داریم اگر در روی زمین حجت و خلیفه خدا نباشد زمین اهلش را فرو می برد. حیات موجودات به وسیله امام زمان است. اگر امام زمان نباشد موجودات عالم از بین خواهند رفت. کسی که وجود ما و آسمان و زمین به برکت او هست آیا این آقا غایب است یا ما غایبیم؟ ما غایبیم. ما نمی بینیم. جهل و گناهان ما جلو چشم ما پرده انداخته است والا امام زمان همه جا اشراف دارد. بدن شریفش هم روی کره زمین هست. روایات زیادی داریم که امام زمان در موسم حج شرکت می کنند. دور خانه خدا طواف می کنند. در عرفات و مدینه حاضر هستند.


منبع: واعظون
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین