عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
افتخاری جدید برای هنرمندان اردبیل رقم خورد
جایزه جهانی عکس اربعین در افتخاری جدید به هنرمند اردبیلی رحمان مجرد اهدا شد.

عقیق:به نقل از روابط عمومی حوزه هنری اردبیل، این هنرمند که با خلق عصر ممتاز خود توانسته نظر داوران جشنواره را به دست آورد جایزه ممتاز را در این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

آیین اختتامیه نخستین «جایزه جهانی عکس اربعین» با معرفی صاحبان آثار برگزیده برگزار و از 6 اثر برتر داخلی و خارجی با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه ویژه، تجلیل شد.

آیین اختتامیه نخستین «جایزه جهانی عکس اربعین» روز دوشنبه 14 اردیبهشت ماه 1394، با معرفی صاحبان آثار برتر و با حضور ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و محمد حسین هاشمی، معاون فرهنگی این سازمان، صاحبان آثار برگزیده از داخل و خارج از کشور و جمعی از هنرمندان و عکاسان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) تهران برگزار شد.

این مسابقه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آستانه اربعین حسینی و همزمان با راهپیمایی عظیم دلدادگان آستان حضرتش از سراسر جهان به سوی کربلای معلی در سطح بین‌المللی برگزار و در نهایت 4 هنرمند ایرانی و 2 هنرمند از کشورهای عراق و پاکستان به عنوان خالقان آثار برتر انتخاب شدند که در این میان، رحمان مجرد از اردبیل نیز موفق به دریافت تندیس، لوح تقدیر نفر برتر و جایزه ویژه این مسابقه شد.

داوری این رویداد هنری توسط مجتبی آقایی، رسول اولیازاده و امیرعلی جوادیان، از اساتید و کارشناسان مطرح رشته عکاسی کشور صورت گرفت و تعداد 50 عکس انتخاب و به بخش نمایشگاه راه یافت.

نوید حسین از کشور پاکستان، سید ابراهیم الموسوی از کشور عراق، رنجبر زیدانلو از قوچان، امیر عنایتی از تربت حیدریه، مهدی هادی‌پور از قوچان به همراه عبدالرحمن مجرد از اردبیل 6 هنرمند برگزیده نخستین جایزه جهانی عکس اربعین بودند که با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه ویژه، تجلیل شدند.

همچنین نمایشگاه 50 اثر برگزیده از هنرمندان و عکاسان شرکت‌کننده در «جایزه جهانی عکس اربعین» به مدت یک هفته از ساعت 9 تا 17 هر روز در محل موزه امام علی (ع) به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، آماده بازدید عموم است.

دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم برای عکاس اردبیلی

جشنواره هنر و ادبیات محتشم دارای 11 بخش است که در سه فصل کلی مکتوب، فیلم و هنرهای تجسمی تقسیم‌بندی شده است.

بخش مکتوب این جشنواره شامل پایان‌نامه، کتاب، شعر و داستان کوتاه است، بخش فیلم شامل فیلم‌های مستند، داستانی و در نهایت بخش هنرهای تجسمی نیز شامل عکس، پوستر، نگارگری، نقاشی‌خط و تصویرسازی است.

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل هدف از این جشنواره را ترویج فرهنگ عاشورایی اعلام کرد و گفت: استان اردبیل به واسطه فرهنگ غنی عاشورایی نیاز به معرفی جهانی دارد و این کار تنها با زبان صورت نمی‌گیرد و ابزار هنر برای این مهم بسیار مناسب است.

رحمان مجرد با تاکید بر اینکه در میان شهرهای ایران، اردبیل و هنرمندانش این افتخار را دارند که مضامین عاشورایی و دینی را در قالب‌های مختلف هنری به مردم معرفی کنند، افزود: به گواه تاریخ، شخصیت‌های مهم و بزرگی از این استان در سطح کشور منشا خیر و برکت بوده‌اند که توجه به این مقوله می‌تواند عامل مهمی در تقویت اعتماد به نفس نسل حاضر و آیندگان شود.

وی افزود: بی‌شک با این میزان ظرفیت و پتانسیل‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، اردبیل می‌تواند با مدیریت قوی، نه‏ تنها در منطقه و کشور  بلکه فراتر از مرزهای ایران نیز اثرگذار باشد.

مراسم اختتامیه دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم روز یکشنبه 6 اردیبهشت ماه با حضور برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار شدکه طی آن در بخش عکس این جشنواره با داوری داریوش محمدخانی، محمدمهدی رحیمیان، مجید ناگهی، علیرضا کریمی صارمی و سلیمانی، اثر سجاد دادپور عکاس اردبیلی توانست دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم را از آن خود کند.

جایگاه دوم مسابقه بین‌المللی پوستر اسپانیا برای هنرمند اردبیلی

فرزاد سعیدی هنرمند اردبیلی، موفق به کسب رتبه دوم مسابقه بین‌المللی پوستر سوارکاری اسپانیا شد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه نمایشگاه بین‌‌المللی سوارکاری در اسپانیا به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد آن برگزار می‌‌شود، افزود: این نمایشگاه فراخوان بین‌المللی پوستر را با هدف یافتن تبلیغات با کیفیت برای خود برگزار می‌کند.

رحمان مجرد افزود: موضوع آثار ارسالی سوارکاری و اسب‌های اصیل اسپانیایی بود  که فرزاد سعیدی هنرمند طراح گرافیک اردبیلی موفق شد از بین 68 اثر مقام دوم را از آن خود کند.

وی یادآور شد: پیش از این فرزاد سعیدی موفق به دریافت تندیس و مقام چهارم جایزه «پوستر زمین سبز» شده بود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین