عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
درس مسلمانان صدر اسلام برای مردم کشورمان
گویی این آیات قرآن برای امروز ما نازل شده اند! زیرا در دوران کنونی نیز کشورهای اشتعمارگر به ظاهر قدرتمند با تبلیغات فراوان می خواهند مقاومت مردم را بشکنند...
عقیق:بعد از حادثه حمراء لاسد، مسلمانان با شرایط نامناسبی روبرو شده و تبدیل به لشکری شکست خورده و ناامید گشته بودند. اما به فاصله کمی با تجدید قوای معنوی خود و تربیت نفوس، موفق شدند در جنگ بدر به یک پیروزی آشکار دست یابند. آری، مسلمانان حقیقی هیچگاه در برابر دشمنان هراسی به دل راه نمی دهند و مرعوب قدرت ظاهری دشمن نمی شوند زیرا معتقدند هرچقدر هم خصم قوی تر باشد باز هم آنها خدا را دارند و خدا بهترین نگهبان و یاور است.
در آیه ۱۷۳ سوره آل عمران می خوانیم:
«الَّذِينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إِيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ.»
«مؤمنان كسانى هستند كه (چون) مردم (منافق) به ايشان گفتند: بى شك مردم (كافر مكّه) بر ضد شما گرد آمده (و بسيج شده) اند، پس از آنان بترسيد، (آنها به جاى ترس) بر ايمانشان بيافزود و گفتند: خداوند ما را كفايت مى‏كند و او چه خوب نگهبان و ياورى است.»
                                                                                                                                             ***
سه نکته:
 می گویند دست از مبارزه بردارید

عوامل تبليغاتى دشمن و برخى از مردمان ساده انديش و ترسو، به رزمندگان و مجاهدان تلقين و نصيحت مى كنند كه دشمن قوى است و كسى نمى تواند حريف آنان بشود، پس بهتر است درگير جنگ و مبارزه نشويد. اما مسلمانان واقعى، بدون هيچ ترس و هراسى، با آرامش خاطر و با توكّل به خداوند، به آنان پاسخ مى گويند.


 چرا می ترسید؟
امام صادق عليه السلام فرمودند: تعجّب مى‏كنم از كسى كه مى ترسد، چرا به گفته‏ خداوند «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ» پناه نمى‏برد. (من لا يحضره الفقيه، ج ۴، ص ۳۹۲)


 آیه ای برای امروز ما!
قرآن مي گويد که وقتی خبر اجتماع دشمن براى حمله را شنیدند نه تنها نهراسيدند بلكه بر ايمان و بدنبال آن استقامتشان افزوده شد. اين خاصيت ايمان به هدف است كه هر قدر انسان مشكلات و مصائب را بيشتر و نزديكتر ببيند، پايمردى و استقامت او بيشتر مى شود و در حقيقت تمام نيروهاى معنوى و مادى او براى مقابله با خطر، بسيج مي گردد. گویی این آیات قرآن برای امروز ما نازل شده اند! زیرا در دوران کنونی نیز کشورهای اشتعمارگر به ظاهر قدرتمند با تبلیغات فراوان می خواهند مقاومت مردم را بشکنند و اتفاقاً مردم با ایمان ما نیز نشان داده اند هرچه فشارها و زورگویی ها بیشتر شود بر مقاومت و ایمان آنها افزوده می شود.


منبع:تراز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین