عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
مدیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی در گفت‌وگو با فارس:
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی با اشاره به لزوم تقسیم عادلانه بودجه از اجرای طرح ارزیابی و طبقه‌بندی مؤسسات قرآنی کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف پایش و تخصیص مناسب بودجه به مؤسسات قرآنی فعال صورت می‌گیرد.

عقیق:«حسن محمدی» مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت ارشاد در گفت‌وگویی با اشاره به بودجه حمایتی برای مؤسسات قرآنی، اظهار داشت: سال گذشته از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی یک میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت اختصاص یافت که ما یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان از این بودجه را برای آموزش عمومی قرآن کریم پیش‌بینی کردیم.

اختصاص وام کم‌بهره به مؤسسات قرآنی

وی با بیان اینکه 500 مؤسسه قرآنی فعال تحت نظر ارشاد فعالیت دارند، افزود: برای حمایت از مؤسسات قرآنی فعال به صورت متوسط به هر مؤسسه 2 میلیون و 400 هزار تومان اختصاص می‌یابد؛ البته ما در تلاش هستیم تا با جذب اعتبار بیشتر از مؤسساتی که در عرصه‌های مختلف قرآنی پیشرفت خوبی دارند، حمایت کنیم.

محمدی درباره تعطیلی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) در استان آذربایجان شرقی، گفت: این مدرسه وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) است که شعبه‌های زیادی در شهرهای مختلف کشور دارد و ما نمی‌توانیم بودجه اختصاصی به شعب مؤسسات بدهیم.

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور از تخصیص وام 2 درصد برای مؤسسات قرآنی خبر داد و افزود: مؤسساتی که نیاز به بودجه بیشتری دارند، می‌توانند از این وام استفاده کرده و فعالیت‌های خود را ارتقا دهند.

لزوم تقسیم عادلانه بودجه/ مؤسسات قرآنی طبقه‌بندی می‌شوند

وی با اشاره به لزوم تقسیم عادلانه بودجه به مؤسسات قرآنی، گفت: یکی از ویژگی‌های حمایت عادلانه از مؤسسات قرآنی پایش جغرافیایی مؤسسات قرآنی است بر همین اساس امسال مؤسسات قرآنی را بررسی کرده و طبق نیاز منطقه بودجه اختصاص می‌دهیم.

محمدی با بیان اینکه مناطق محروم باید در اولویت تخصیص بودجه باشند، خاطر نشان کرد: طرح ارزیابی و طبقه‌بندی مؤسسات قرآنی کشور امسال صورت می‌گیرد تا بر اساس نیاز و اهمیت منطقه مشکلات مالی مؤسسات را از طریق حمایت مادی و معنوی برطرف سازیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین