عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷
دهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی هم‌زمان با دهه کرامت در دیار لاله‌های واژگون برگزار می‌شود.
عقیق: جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دبیر جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی، از برگزاری دهمین دوره این جشنواره خبر داد و گفت: اتاق فکر جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی متشکل از دانشگاهیان و صاحب‌نظران عرصه ادبیات کودک و نوجوان است.
وی با اشاره به این‌که اعضای اتاق فکر جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی از دی ماه سال گذشته تشکیل جلسه داده‌اند، افزود: از زمان شکل‌گیری این اتاق فکر تاکنون جلساتی به صورت هفتگی در جهت ارتقای کمی و کیفی جشنواره رضوی در استان و رصد فعالیت‌های اعضای اجرایی آن تشکیل شده است.
کارگران با بیان این‌که دبیر تخصصی جشنواره باید فردی آگاه به موضوع جشنواره و متخصص در این زمینه باشد، گفت: دبیر تخصصی جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی انتخاب شده است.
او با اشاره به خلاقیت‌ها و نوآوری‌های این دوره از جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی بیان کرد: پس از تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) مبنی بر نگاه‌های خلاقانه و نو در جشنواره‌های موضوعی، در استان ما و در دوره دهم جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی شاهد چند خلاقیت مهم خواهیم بود.
وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته این جشنواره فقط نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند اما در این دوره، نویسندگان و شاعران بزرگسالی که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان رضوی کتابی را به چاپ رسانده باشند نیز می‌توانند حضور یابند.
کارگران افزود: در این دوره محدودیت زمانی هم قائل نشده‌ایم به این معنا که هر نویسنده و شاعری که در حوزه فرهنگ و معارف رضوی برای کودکان و نوجوانان شعر، قطعه ادبی، و داستان خلق و در قالب کتاب چاپ کرده است در هر سالی که این آثار چاپ و منتشر شده باشد می‌تواند در جشنواره شرکت کند، البته در سال‌های آینده محدوده زمانی تعین خواهیم کرد.
او با اشاره به این‌که افزایش مبلغ جوایز این دوره از جشنواره از دیگر تحولات مهم جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی است، گفت: جوایز بسیار ارزنده در این دوره به برگزیدگان اعطا می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر است. به عنوان نمونه نفر اول بخش کتاب 30 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.
وی با تاکید بر این که چاپ آثار برگزیده در بخش نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان اهمیت ویژه‌ای دارد، یادآور شد: در سال‌های گذشته آثار برگزیده و منتخب چاپ و منتشر می شد امسال نیز در برنامه های جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی این مهم پیش بینی شده است که کتاب آثار برگزیده منتشر شود و با برنامه ریزی دقیق در اختیار علاقه‌مندان بخصوص قشر کودک و نوجوان قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ما در این زمینه تعامل گسترده‌ای با کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور داریم و کتاب آثار برگزیده را برای همه نمایندگی های کانون در سراسر کشور ارسال می کنیم تا در کتابخانه های کانون قرار گیرد و کودکان و نوجوانان سراسر کشور این کتاب را مطالعه کنند.
او از روند برگزاری دهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی هم گزارشی ارائه داد و گفت: فراخوان مقدماتی جشنواره در پنج‌هزار نسخه چاپ و به 1400 مرکز اعم از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، انجمن‌های شعر و ادب سراسر کشور و دانشکده‌های ادبیات سراسر کشور ارسال شده است.
دبیر جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی ادامه داد: پس از اعلام فراخوان جشنواره در سطح گسترده و آغاز روند دریافت آثار، برای اولین‌بار پوستر جشنواره نیز روز 20 اسفندماه با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان رونمایی شد.
به گفته کارگران، علاقه‌مندان تا بیستم تیرماه سال جاری فرصت دارند در دهمین دوره جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) شرکت کنند.
جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) هم‌زمان با دهه کرامت در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین