عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
شوراي اداري هواپيمايي غيرنظامي سعودي، با تبديل فرودگاه طائف به يك فرودگاه بين‌المللي موافقت كرد؛ سفير ايران در موسم حج ۱۳۸۹، پيشنهاد استفاده از فرودگاه طائف براي جابجايي حجاج و عمره گزاران را مطرح كرده بود.
عقیق:به نقل از روزنامه البلاد، شوراي اداري هواپيمايي غيرنظامي سعودي در نشستي به رياست سليمان بن عبدالله الحمدان، ضمن بررسي برخي از مسائل دستوركار، تصميماتي درباره آن اتخاذ و توصيه هايي ارائه كرد كه موافقت با تبديل فرودگاه جديد طائف به يك فرودگاه بين المللي از اين جمله است.
در اين نشست همچنين موضوع ايجاد شركت امنيتي براي فرودگاه‌هاي عربستان بررسي شد.
خاطر نشان مي‌شود در موسم حج ۱۳۸۹، رسولي محلاتي سفير وقت جمهوري اسلامي ايران در رياض در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج و نشريه زاير با توجه به ظرفيت محدود فرودگاه‌هاي مدينه منوره و جده در خدمات رساني به تمام زايران حرمين شريفين به ويژه در موسم حج و تاخيرهاي مكرر پروازي پيشنهاد استفاده از فرودگاه طائف براي جابجايي حجاج و زايران حرمين شريفين با توجه به نزديك بودن اين شهر به مكه مكرمه را مطرح كرده بود.
رسولي محلاتي در آن زمان گفته بود چنين پيشنهادي را به مقامات سعودي داده است تا از فرودگاه طائف براي جابجايي زايران بيت الله الحرام با توجه به نزديك بودن طائف به مكه مكرمه استفاده شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین