عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آیین اختتامیه نخستین جایزه جهانی عكس اربعین را با معرفی صاحبان آثار برتر، در موزه امام علی (ع) برگزار می‌‌كند.
عقیق:در آستانه اربعین حسینی و همزمان با راهپیمایی عظیم دلدادگان آستان حضرتش از سراسر جهان به سوی كربلای معلی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آذر ماه سال گذشته نخستین دوره «جایزه جهانی اربعین» را در رشته عكاسی، در ایران و دیگر كشورها برگزار كرد.
عکس‌های دریافتی براساس فراخوان دبیرخانه جایزه جهانی اربعین با تلفن همراه و یا دوربین‌های عکاسی در موضوعات، پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در کشور عراق، برگزاری مراسم اربعین در ایران و دیگر کشورهای جهان، صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت اباعبدلله الحسین (ع) در ایام اربعین در جای جای جهان، رخدادهای مهم در ارتباط با اربعین در کشورهای مختلف جهان و موضوع آزاد پیشنهادی ارسال‌کننده اثر مرتبط با اربعین حسینی، به دبیرخانه جایزه جهانی اربعین ارسال و پس از داوری آثار توسط هیأت داورانی متشكل از ۳ تن از اساتید و كارشناسان مطرح رشته عكاسی كشورمان، تعداد ۵۰ عكس به بخش نمایشگاه راه یافته‌اند و ۴ نفر ایرانی و ۲ نفر از كشور عراق و پاكستان به عنوان خالقان آثار برتر انتخاب شدند.
بر همین اساس مراسم اختتامیه نخستین جایزه جهانی اربعین، از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۴ اریبهشت با حضور ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعی از هنرمندان و فعالان و مسئولان فرهنگی و صاحبان ۵۰ اثر برگزیده این جایزه جهانی، در محل موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود.
بنا بر اعلام این گزارش، به صاحبان ۴ اثر برگزیده نخست ایرانی، جایزه سفر ۱۰ روزه به عتبات عالیات و به ۲ نفر برتر خارجی، جایزه سفر ۱۰ روزه به مشهد مقدس و دیگر اماكن زیارتی كشورمان، تعلق می‌گیرد.
همچنین نمایشگاه آثار برگزیده در محل موزه امام علی (ع) دایر بوده و پس از نمایش در قالب «نمایشگاه عکس اربعین» در رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر جهان، به نمایش درخواهد آمد.
این جایزه در سال‌های آینده علاوه بر رشته عكاسی، به آثاری در بخش‌های دیگر هنری نیز اهدا خواهد شد. گفتنی است مراسم اختتامیه با همكاری سازمان فرهنگی شهرداری تهران و موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود.


منبع:مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین