عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
آیت‌الله ابوترابی از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) پس از عمری مجادت در ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع)، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
عقیق:آیت‌الله حاج شیخ میرزا حسن ابوترابی، از علمای یزد که از چندی قبل به دلیل عارضه کلیوی در بیمارستان سیدالشهدا(ع) یزد بستری بود، پس از تحمل یک دوره بیماری، امروز در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.
مرحوم آیت‌الله ابوترابی،از نوادگان آخوند ملاابوتراب زارچی، در سال 1310 در یزد دیده به جهان گشود و از دوران نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و از شاگردان آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یزدی بود.
وی همچنین درس خارج فقه و اصول را از محضر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی (ره)، محقق داماد(ره) و حاج شیخ مرتضی حائری(ره) فرا گرفت.
مرحوم آیت‌الله ابوترابی مدتی نیز مدیریت حوزه علمیه یزد و امامت جمعه شهرستان بهاباد را عهده دار بود و در حوزه یزد نیز به تدریس فقه، تفسیر و اخلاق می پرداخت.
ارتحال این عالم فقید را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه، علمای یزد و شاگردان و بیت  ایشان تسلیت می گوییم.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین