عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد با بيان اينكه ۱۲۴ هزار گل در عالم وجود دارند كه همان پيامبران الهي هستند، گفت: امام حسين گلاب و عصاره اين پيامبران است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد در مراسم خطابه و مديحه سرايي حرم امام حسين(ع) كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار شد، زيارت وارث را يكي از زيارت‌هاي معروف شيعه در ارتباط با امام حسين(ع) عنوان كرد و اظهار داشت: اين زيارت كه از سوي امام صادق(ع) وارد شده است يك از بهترين زيارت‌ها براي معرفي شخصيت امام حسين است.
وي با تاكيد براينكه اين زيارت نشان مي‌دهد كه هر فضيلتي كه خداوند به انبيا داده است، در امام حسين جمع است، گفت: در عالم كثرت ۱۲۴ هزار نفرند ولي در عالم وحدت يك حسين است كه جميع سفات انبيا را در خود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد با اشاره به روايتي از امام حسين(ع) كه فردي نزد آن حضرت آمد و درخواست كرد كه ديه اي را كه ضامن شده بود را آن امام پرداخت كنند، گفت: امام با بيان جمله اي از جد بزرگوارشان پيامبر رحمت و مهرباني از او خواستند تا به سئوال ايشان پاسخ دهند و به ازاي هر سئوال و پاسخ درست، يك سوم آن ديه پرداخت كنند.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري ادامه داد: امام حسين(ع) پرسيدند كه بهترين اعمال چيست و آن مرد عرب پاسخ داد: ايمان به خدا و باور به اينكه عالمي در وراي اين عالم هست كه با اين پاسخ حضرت يك سوم ديه را پرداخت كردند و آن مرد را تحسين كردند.
وي دومين پرسش امام حسين(ع) را اينگونه بيان كرد كه چه چيزي تو را نجات مي‌دهد و آن مرد عرب در پاسخ چنين گفت كه آنچه انسان را نجات مي‌دهد اعتماد به خدا و دلبستگي به اوست.
سومين پرسش امام حسين(ع) آن بود كه چه چيزي به انسان شخصيت مي‌دهد كه او در پاسخ آگاهي همراه با تحمل را بيان كرد كه با اين سه پاسخ درست آن حضرت همه آن ديه را پرداخت كردند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین