عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
مداحی حاج سید محمد جوادی در هیئت انصارالعباس(ع)
از آن جاهایی که ابلیس نشانه می گیرد قلب است که اول به وسیله طمع و حسادت است و دومین مورد خشم و شهوت است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد امیرالمومنین(ع) و امام جواد(ع) در هیئت انصارالعباس(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق ، مداحی حاج سید محمد جوادی و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید؛

_ بعضی ها دلشان گاراژ است. از افراد تا اشیاء گرفته همه به دلشان راه پیدا می کنند به غیر از مولا. قلب سه نوع است. یک قلب مشغول دنیا و یک قلب مشغول به عقبی و یک قلب مشغول به مولی است. خواص کسانی مشغول به دنیا است همیشه بدبختی دارد. به پیشرفت مادی بعضی ها نگاه نکنید.

_  کسانی که قلبشان مشغول به عقبی و قیامت هستند خداوند مزد چنین فردی را درجات بالای بهشتی را به ایشان می دهد. خداوندبه کسی که قلبش مشغول به مولی است و قلبش در اختیار خدا باشد، دنیا و آخرت را خدا به ایشان می دهد. این برای خدا کار می کند که نمونه اش بعد از ائمه معصومین و بزرگان امام خمینی(ره) است.

_ کسانی که دست روی طمع و حسادت می گذارند شیطان قلب را نشانه می گیرد. گاهی بعضی از افراد خودشان را گول می زنند. می داند که طمع دارد ولی هیچ قدمی برای برطرف کردن آن بر نمی دارد. بعضی از بیماری ها جاهای خاصی خودش را نشان می دهد. حسادت هم مانند بیماری است و بعضی جاها خودش را نشان می دهد.

_ باید حسادت را مهار کرد و آن را ریشه کن کرد. گاهی علمای اخلاق می گویند که ریشه حسادت خشک نمی شود ولی باید اعمالش نکنید. و آن را کنترل کنید.این قدم اول است. قدم دوم این است که عکسش عمل کنید.

_ انسان باید هر چند گاهی تستی بدهد و ببیند که آیا حسادت دارد یا خیر. یکی از مشکلات جامعه امروز ما از بی اخلاقی است. ارتباط با آرمان و بزرگان اخلاق خیلی کم شده است. وقتی از مسجد فاصله بگیریم نتیجه اش این می شود که از اخلاق دور می شود.

_ از آن جاهایی که ابلیس نشانه می گیرد قلب است که اول به وسیله طمع و حسادت است و دومین مورد خشم و شهوت است. از خشم وغضب در روایات به عنوان لشکر ابلیس بیان شده است. شیطان می فهمد که کسی به او خدمت کرد حقی بر گردنش دارد. اما بعضی از انسان ها این را نمی فهمند.

_ ابلیس به موسی گفت که به خاطر کاری که برای من کردی حقی بر گردن من داری. من پنج مورد را به تو می گویم. ابلیس گفت که دو مورد را می گویم و سه مورد را نمی گویم. وحی آمد که موسی به ابلیس بگو که دو مورد را نگو ولی آن سه مورد را بگو. ابلیس گفت که روح من در انسان خشمگین و غضبناک قرار می گیرد. در آن صورت چشم انسان چیز دیگری نمی بیند. دومین مورد پیشروی در جهاد است که شیطان می آید و مانع جهاد می شود. سومین مورد که شیطان وجود دارد همنشینی با زن نامحرم است. که در این سه مورد انسان در معرض شیطان است و قلب را نشانه می گیرد.حواستان به خلوت با نامحرم باشد.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین