عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
مداحی حاج محمد نوروزی و کربلایی حنیف طاهری در هیئت عبدالله ابن حسن
پیامبر فرمود که خداوند اراده کرده است و چنان برکات و فضائلی را در این ماه قرار داده که حتی در زمان جاهلیت مردم نسبت به حرمت نگاه داشتن این ماه مقید بودند.

گزارش تصویری

صوت


عقیق: مراسم جشن میلاد حضرت جواد الائمه(ع) با سخنرانی حجت الاسلام شیخ عباس صراف و مولودی خوانی حاج محمد نوروزی ، کربلایی حنیف طاهری ، سید هادی هاشمی و علی ضیایی در هیئت عبدالله بن حسن(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام صراف را بخوانید؛

_ خداوند اراده کرده است که در طول سال زمان هایی را به جهت استفاده و بهره وری بندگانش جهت تعبد و عبادت و بندگی و استغفار در درگاه خودش مهیا کند. که به این ایام و زمان ها ایام الله و ایام تعبد و استفاده از نفحات می گویند.

_ در سوره نساء خداوند متعال رسماً به موسی امر می کند که برای این که بندگان من صبور باشند و شاکر درگاه من باشند ایام الله را به آنها تذکر بده. خیلی ازمفسرین در ذیل این آیه بیان کردند آن ایام اللهی که خدا به موسی و غیر از او به تمام انبیاء توصیه کرده که بندگانش تذکر بدهند، ماه رجب است.

_ پیامبر فرمود که خداوند اراده کرده است و چنان برکات و فضائلی را در این ماه قرار داده که حتی در زمان جاهلیت مردم نسبت به حرمت نگاه داشتن این ماه مقید بودند.

_ یکی از چهار ماه حرام ماه رجب می باشد.مردم در زمان جاهلیت به خاطر جایگاه و جلوه ای که این ماه نزد خداوند دارد حرمت این ماه را نگه می داشتند. و خونریزی و جنگ در این ماه نمی کردند. در روایت داریم که هر گناه و معصیتی که از روی آگاهی باشد یعنی شخص با خدا می جنگند. در ماه رجب تاریکی و ظلمت گناه تکثیر می شود.

_ سیر اعمال وارد در این ماه که مستحب می باشد و از ناحیه ائمه ما وارد شده است حاج عباس قمی همه را در مفاتیح الجنان جمع آوری کردند و خیلی هم ایشان خوش سلیقه گی کردند.سرّ با برکت بودن مفاتیح که کل کتاب را با وضو رو به قبله از نیمه شب تا سحر نوشته است. بعد از نوشتن مفاتیح که خیلی بیشتر از این بود خود آشیخ عباس یک سال تمام کل کتاب را عمل کردند و خیلی از آنها را حذف کردند. دلیل سوم هم این است که آشیخ عباس کتاب را به خانم حضرت زهرا هدیه کردند.

_ خیرات و برکات هم در ماه رجب تکثیر می شود. تنها ماهی که در طول سال ریزش رحمت الهی عام است و حتی به اهل غفلت هم شامل می شود. رحمت خداوند دو نوع است که رحمت عام و رحمت خاص است. رحمت خاص اختصاص به بندگانی که خدا دوست دارد می شود. در ماه رجب یک چراغ سبز به خدا نشان دهید تا خداوند رحمت را شامل حالتان کند.

_ خداوند به جلال و عظمتش قسم خورده که پرده ای روی گناهان بندگان با استغفار می کشد. استفاده از ماه رجب زمینه حلاوت و بندگی در ماه رمضان است. جلوه آرایش نفس ماه رجب می باشد. استغفار در ماه رجب بسیار سفارش شده است.

_ تنها مولودی که در بین چهارده معصوم ولادتش جزء اسرار و رموز شیعه است امام جواد است. زیرا ریشه در اصل اعتقادات شیعه در بحث حقانیت اهل بیت دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
سلام آدرس هيئت ؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین