عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
حجت الاسلام دشتکی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه هر مداحی که بخواهد اثرگذاری داشته باشد باید به تاریخ و به ادبیات و حتی ادبیات عرب تسلط داشته باشد،گفت: برای مداحان ارتباط با قرآن باید جدی باشد.
عقیق:حجت الاسلام علی دشتکی در مراسم معارفه اعضای کانون مداحان استان همدان با بیان اینکه ماه رجب فرصتی است تا انسان با خودسازی خود را به خداوند نزدیک کند، اظهار داشت: در منابع مختلف درخصوص عظمت ماه رجب اشارات زیادی شده است.

وی با بیان اینکه یک روز، روزه گرفتن در ماه رجب راه انسان را ۷۰ سال به قیامت نزدیک می کند، بیان کرد: امروز روز میلاد امام جواد(ع) است که از تولد تا امامت این امام بزرگوار یک معجزه است.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه حدیثی می گوید مومن نیازمند توفیق از طرف خداوند است، افزود: اگر کسی می خواهد سخنور، طلبه، هیئت دار موفقی باشد باید همه امور و احکام را به خوبی اجرا کند.

وی با بیان اینکه وقتی انسان می خواهد در کاری موفق باشد باید خداوند توفیق آن موفقیت را بدهد، ابراز داشت: خادمان اهل بیت(ع) از طرف خداوند توفیق دارند و باید قدردان باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه همه مسائلی که واعظان بیان می کنند درست است، اما کافی نیست، عنوان کرد: اگر انسان بخواهد ساخته شود باید از دورن یک واعظ داشته باشد و اگر این واعظ نباشد انسان به دوگانی دچار می شود.

حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه انسان باید خود را به نحوی خوب تربیت کند که قبول نصیحت در وی وجود داشته باشد، اضافه کرد: باید وجود خود را به نحوی تربیت کنیم که اگر زیبایی های خودسازی آمد در درون انسان گیر کنند نه اینکه برگردند.

وی با بیان اینکه هرچه احساس کنیم مقرب تر هستیم به همان میزان به موعظه و نصیحت بیشتر نیاز داریم، بیان کرد: مداحان نباید گرفتار مسائل حاشیه ای از جمله استقبال جمعیت شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اگر تا زمانی که حلال وجود دارد به سمت حرام نرویم بسیاری از مشکلات حل می شود، عنوان کرد: همه انسان ها اهل خطا هستند و کسی نمی تواند ادعا کند که خطایی ندارد.

حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه رزق و روزی دست خداوند است، ادامه داد: نباید با حرکت های ناشیانه اجر و ثواب کار خود را کم کنیم چراکه روزی دست خداست.

وی با بیان اینکه هر مداحی که بخواهد اثرگذاری داشته باشد باید به تاریخ و به ادبیات و حتی ادبیات عرب تسلط داشته باشد، ابراز داشت: برای مداحان ارتباط با قرآن باید ارتباطی جدی باشد.

در پایان این مراسم سید عباس صدر الدینی به عنوان رئیس جدید کانون مداحان استان و شهرستان همدان و خسرو صحرا نورد از ملایر، علیرضا کامرانی دانا از بهار، سعید شهبازی از نهاوند، نامدار سوری از اسدآباد، حسین رئیسی از کبودراهنگ، عروج علی ابراهیمی از رزن، محمد حاج زین العابدینی از تویسرکان و محمد عباس رحیم از فامنین به عنوان اعضای جدید کانون مداحان دوره سوم معرفی شدند.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین