عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج گفت: آئین معنوی اعتکاف سبب می‌شود که انسان از فضای مادی حاکم بر جوامع خارج شده و به فضای جدید معنوی پا بگذارد.
عقیق: حجت‌الاسلام محمدرضا معینی، با اشاره به این‌که «تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام برای ایجاد دگرگونی در ارزش‌های اسلامی برنامه‌ریزی شده است» اظهار کرد: امروز استکبار جهانی با برنامه‌ریزی‌های فراوان خود ایمان و اعتقاد را نشانه گرفته و تلاش می‌کند با ترفندها و روش‌های مختلف جوانان ما را نسبت به باورهای دینی و اعتقادی بی‌تفاوت سازند.
وی انس با پروردگار و تهذیب نفس را عاملی مهم برای پیروزی علیه توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: در این میدان نبرد، که میدانی مهم و سرنوشت‌ساز برای جوانان کشور است، یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند بصیرت جوانان ما را افزایش دهد تشویق آن‌ها به حضور در مراسم‌های مذهبی از جمله مراسم معنوی اعتکاف است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آیین معنوی اعتکاف سبب می‌شود که انسان از فضای مادی حاکم بر جوامع خارج شده و به فضای جدید معنوی پا بگذارد و فرصتی را مهیا می‌کند تا ظاهر معنوی آن بر باطن او تاثیر فراوانی بگذارد.
معینی با اشاره به اهمیت حفظ حالات معنوی انسان پس از پایان آئین معنوی اعتکاف اضافه کرد: ثمره حفظ ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند متعال سبب ایجاد نشاط و شادابی معنوی در جامعه شده که مقاوم شدن در برابر سختی‌ها و رسیدن به راه‌حل‌ها و گذشتن از چالش‌های سخت زندگی را به همراه دارد و موجب تعالی و ترقی انسان‌ در امورات دنیوی و اخروی‌شان می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج همچنین از برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اعتکاف در استان البرز سخن به میان آورد و گفت: امسال مراسم اعتکاف در بیش از ۷۰ مسجد شهرستان کرج برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته افراد بیشتری در مساجد معتکف شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» خبر داد و تاکید کرد: همزمان با سراسر کشور و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مجریان و مؤسسات قرآنی این طرح در محل‌های برگزاری اعتکاف برگزار می‌شود که در این طرح معنوی برنامه‌های متنوعی همچون صحت قرائت نماز، روخوانی و روان‌خوانی، ترتیل قرآن و ختم قرآن در ایام اعتکاف برنامه‌ریزی شده است.
معینی در پایان با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای نظم و انسجام بیشتر در اجرای آئین اعتکاف متذکر شد: اعزام مبلغ به مساجد، اجرای دعا و زیارت، گفتمان‌های دینی، برپایی محافل قرآنی، دینی و مذهبی، تهیه و توزیع ادعیه ماه رجب و احکام معتکفان از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرج برای شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی است.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین