عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
کتاب «اسماء و صفات خدا» از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی انتشار یافت.
عقیق:این کتاب به قلم محمدحسن قدردان قراملکی نوشته شده است.                      
اندیشور دینی بعد از یأس از شناخت ذات الوهی، أسماء و صفات خدا را محور تفکرات خود قرار می ‌دهد که چنین ورودی هر چند موجب روشنگری ‌هایی شده است، لکن در مواردی شاهد ظهور تفاسیر ناسره مثل الهیات سلبی و قول به خلوّ ذات خدا از صفات کمالی (اشاعره و معتزله) هستیم. در این کتاب افزون بر بررسی دیدگاه ‌های مختلف در باب صفات خدا در سه بخش (لفظ، معنا و هستی‌ شناسی) و تحلیل آنها، به پرسش‌ های ذیل پاسخ داده شده است:
معنی و حقیقت اسماء و صفات الوهی چیست؟؛ آنها چه رابطه ‌ای با ذات خدا، با یکدیگر و با خلق دارند؟؛ از چه راه ‌هایی (ظاهر‌گرایی، اشتراک معنوی، تمثیل)، می‌توان به تبیین صفات پرداخت؟؛ آیا صفات الهی نامتناهی است؟؛ أسماء و صفات حق تعالی چه نقشی در خلق عالم و اداره آن دارند؟؛ آیا أسماء لفظی تأثیری در جهان و برای انسان دارد؟.
کتاب «اسماء و صفات خدا» جهت تبیین أسماء و صفات الهی در سه فصل تنظیم شده است.
فصل اول متکفّل مباحث لفظ شناسی مانند: تعریف اسم، صفت و تفاوت آن دو، امکان وجود اسم برای خدا، تناهی یا عدم تناهی أسماء خدا و توقیفی بودن آن است.
در فصل دوم دیدگاه های مختلف در امکان شناخت معانی أسماء و صفات خدا، راه های شناخت آن و معانی صفات خبریه را مورد بررسی و تبیین قرار می دهد. آخرین فصل کتاب ناظر بر هستی شناسی اسماء و صفات خداست که مؤلف در آن به تبیین  نسبت ذات با صفات، حادث یا قدیم انگاری صفات و نقش أسماء و صفات در خلقت و تدبیر جهان می‌پردازد.
این کتاب به قلم  محمد حسن قدردان قراملکی، 331 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 18000 تومان منتشر شده است.
علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: تهران، تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی، پلاک 56
مراجعه کرده و یا با تلفن: 88520562- 88520274 با پیش شماره 021 تماس بگیرند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین