عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲
حجت الاسلام علی پناه در اجتماع عمومی کانون بسیج مداحان یاس کبود گفت:ولایتمداری به شعار نیست گرچه کسانی که حق طلب هستند اهل جهاد مبارزه هستند.
عقیق:شیخ میثم علی پناه در تبین شیوه مبارزاتی حضرت زینب (س) بعد از قیام عاشورا گفت: وقتی که درباره این انسان بزرگ و بانوی بافضیلت مطالعه می کنید متوجه می شوید یکی از مهم ترین ویژگی های حضرت زینب(س) ولایتمداری ایشان بوده است. خیلی ها شعار ولایتمداری می دهند ولی در زمان امتحان شکست خورده خارج می شوند. ولایتمداری به شعار نیست گرچه کسانی که حق طلب هستند اهل جهاد مبارزه هستند شعار می دهند، اصلا شعار برآمده از شعور و فهم است. اما اکتفا کردن به شعار خالی دردی را دوا نمی کند. در تاریخ 36 ساله انقلاب اسلامی ایران کم نبودند کسانی که شعار حق طلبی و آرمان خواهی سر دادند و بعد کارشان به جاهای خطرناک رسید و سر از ناکجا آبادها درآوردند.
علی پناه در خصوص تشکیل حکومت اسلامی اشاره کرد، آیا امیرالمومنین (ع)بعد از 25 سال خانه نشینی می توانست حرفش رابزند؟ حکومت دست امام علی (ع) نبود. چرا امام خمینی (ره) به فکر افتادند که بعد از 1400 سال حکومت اسلامی تشکیل دهد. خیلی از فقها در زمان انقلاب می گفتند که نباید کاری به کار حکومت شاه داشت و فقط باید به حاکم تذکر داد. تا حکومت اسلامی نباشد انسان نمی تواند احکام الهی را اجرا کند.
وی افزود: بعضی از افراد به بعضی از مسائلی که در مملکت ما وجود دارد خیلی اشکال می کنند و می گویند دراروپا شکل دیگری است و در ایران نیست. ما اولین حکومت اسلامی بعد از امیر المومنین (ع) را تشکیل دادیم الان حکومت های دنیا چگونه است یا پارلمانی است یا لیبرالی است یا پادشاهی است بالاخره این حکومتی که تشکیل داده ایم به نام ولایت فقیه زیر پرچم هیچ کدام از مدل ها نمی رود یک مدل جدید است 36 ساله و جوان است. قهرا دراین تشکیل حکومت اشکالی پیش می آید و اشکالاتی در کار هست و این را باید به پای کم تجربگی انقلاب گذاشت و باید به این بحث توجه داشت.
در شهر شام امام سجاد (ع) به عنوان آقای اُسرا دراولین مرکب نشسته بودند وقتی که کاروان اسرا را وارد شهر شام کردند اولین نفری که دیده شد امام زین العابدین (ع) بود یک پیر مرد بی ادب آمد جلوی امام سجاد (ع) وشروع کرد به اهانت کردن وآقا صبر کردند حرف های پیر مرد که تمام شد گفتند: پیرمرد اصلا تو ما را می شناسی که به ما فحاشی می کنی پیرمرد گفت که مگر شما که هستی و امام سجاد (ع) گفتند که آیا تو قران خوانده ای که پیرمرد گفت من قاری قران هستم حافظ کل قران هستم من از زمان پیغمبر (ص) تا به حال زنده ام مأنوس با قرآن هستم و امام سجاد(ع) گفتند که آیا تو آیه تطهیر را قرائت کرده ای پیرمرد گفت بارها خوانده ام ربطش به شما چیست؟ حضرت زین العابدین (ع) فرمودند که اهل بیتی که در آیه گفته می شود ما هستیم من پسر حسین بن علی هستم پیرمرد خودش را روی خاک های جلوی پای حضرت انداخت و گفت آقا من را ببخشید اگر بی ادبی کردم از جهلم بوده است. آقا! بنی امیه جوری تبلیغات کرده که من پیرمردی هستم که محضر پیامبر(ص)بودم وامیرالمومنین(ع)، امام حسن (ع،امام حسین (ع) را دیده ام تا به حال فکر می کردم که از پیغمبر، سلاله ای جز یزید باقی نمانده است. و حضرت زینب (س) به این جریانات اشراف کامل داشتند.

منبع:بسیج مداحان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین