عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
شهید، جان عزیزش را در راه خدا بذل می کند؛
حجت الاسلام محبی گفت: شهید از مرزهای جغرافیایی است اما عالم از مرزهای عقیدتی جامعه دفاع می کند لذا آیات و روایات مقام عالم را بالاتر از شهید معرفی کردند چرا که اگر مبانی اعتقادی سست شود مرزهای اعتقادی نیز به راحتی از دست خواهد رفت.
عقیق: حجت الاسلام محمد محبی، استاد دانشگاه و کارشناس رادیو معارف در مراسم بزرگداشت محمدهادی ذوالفقاری، طلبه شهید مدافع حرمین امامین عسگریین گفت: معصومین شیعیان را بیش از هر چیزی به فراگیری علوم خاصه علوم دینی ترغیب و تشویق نموده اند.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم و روایات مقام عالم را فراتر از مقام شهید معرفی کرده اند، خاطرنشان کرد: شهید از مرزهای جغرافیایی دفاع می کند اما عالم از مرزهای اعتقادی دفاع می کند به همین دلیل مقام عالم را بالاتر دانسته اند زیرا اگر مرزهای اعتقادی انسان ها در یک جامعه سست شود از فروپاشی و نابودی مرزهای جغرافیایی نیز به راحتی صورت خواهد گرفت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مقام علم آنقدر مهم است که خداوند تنها به دلیل معلمی به نام پیامبر بر انسان ها منت بین است؛ این در حالی است که خداوند برای هیچ یک از نعمت های دیگر حتی حیات بر انسان ها منت نمی نهد.

وی اضافه کرد: امام هادی در زیارت جامعه که دریایی از معارف نورانی است می فرماید ائمه (ع) معدن معالم الهی هستند.

سخنران این مجلس با بیان اینکه شهید محمدهادی ذوالفقاری به عنوان یک طلبه هم در میدان دفاع از مرزهای عقیدتی و هم در عرصه دفاع از مرزهای جغرافیایی حضور داشت، خاطرنشان کرد: این طلبه شهید صاحب اجری مضاعف است: عاش سعیدا و مات سعیدا.

حجت الاسلام محبی در پایان اظهار داشت: شهید ذوالفقاری با دفاع از حرمین شریفین عسکریین رسالت خود را به عنوان یک طلبه انجام داد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین