عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
یک فکر و ایده در صورتی در میان یک جامعه رواج می یابد که مورد پذیرش بیشتر مردم و نخبه ها و الگوهای آن جامعه واقع گردد و به پشتوانه این پذیرش عمومی می توان طول حیات آن فکر و جریان را پیش بینی نمود.

عقیق: یک فکر و ایده در صورتی در میان یک جامعه رواج می یابد که مورد پذیرش بیشتر مردم و نخبه ها و الگوهای آن جامعه واقع گردد و به پشتوانه این پذیرش عمومی می توان طول حیات آن فکر و جریان را پیش بینی نمود.

این مقبولیت عمومی به قدری دارای اهمیت است که جریانات ناهمگون برای به دست آورن آن، از هر وسیله ای یاری جسته تا بتوانند خرد جمعی را با خود همراه سازند و بدین سبب اعتبار خود را به رخ همگان کشند. این ماجرا در زمینه های اعتقادی و باورهای دینی پررنگ تر بوده و وفور انحرافات و خرافه های دینی بهترین شاهد این نکته می باشد.

فرقه ضاله وهابیت که در قرون اخیر ماهیت خود را به جهانیان معرفی نموده، به لحاظ دارا بودن باورهای خشک و ناپسند مذهبی، مورد بی توجهی عموم مسلمین قرار گرفته و رفته رفته چهره پلید آن برای همگان آشکار می گردد، از همین روی سردمداران وهابیت تکاپوی زیادی برای رنگ آمیزی ظاهر وهابیت داشته و با جلوه هایی پسندیده، قصد جذاب کردن این تفکر انحرافی را دارند که بدین سبب توجه ظاهر بینان جامعه را به خود جلب کنند.

با رواج رسانه های گروهی و امکان تبادل آراء و نظرات، شناخت زوایای پنهان این فرقه آسانتر گردیده و همین مسأله باعث استفاده وهابیت از راه های جدیدتر در جهت عوامفریبی شده است که این شیوه ها را می توان در تقابل آشکار با برخی آموزه های وهابیت دید برای نمونه می توان به ریختن  اشک تمساح برای مظلومیت اهل بیت از جانب برخی از کارشناسان شبکه های وهابی اشاره نمود که آدمی را متحیر از این موضع گیری زاویه دار با وهابیت می کند.

یکی از این ظاهرسازی ها می توان به گریه کارشناس شبکه وهابی کلمه اشاره نمود که به مناسبت پخش صحنه هایی از فیلم حسن و حسین ـ این فیلم مورد نقد بسیاری از چهره های برجسته دینی اهل سنت و شیعه قرار گرفته است ـ که به شهادت امام حسین علیه السلام می پردازد، با گریه و زاری این مصیبت را برای خود جانکاه معرفی نموده و به توصیفاتی درباره امام حسین علیه السلام و فضایل ایشان می پرازد.

این حرکات و سخنان کارشناس وهابی در حالی است که همواره توهینات فراوانی به اهل بیت پیامبر علیهم السلام از این رسانه به گوش می رسد و حتی در روز عاشورا به بیان فضیلت این روز و شادی و خوشحالی در این روز می پردازند.

این رفتارهای متضاد نشان دهنده سیاست های باطلی است که این فرقه برای پیشبرد اهداف خود به کار می گیرد و ضروری می نماید با شناخت کافی از این جریانات، موجبات گرفتاری خود و اطرافیان خود را در این جریانات گمراه فراهم نسازیم.


منبع: جام نیوز
211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین