عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم خبر داد؛
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اهمیت ویژه مراسم اعتکاف در راستای سازندگی انسان‌ها و جامعه، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای تبلیغ معارف اسلامی و پاسخ‌گویی به شبهات معتکفان در حال اعزام مبلغان ویژه در ایام سه روزه اعتکاف به سراسر کشور است.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدغلام‌عباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف در راستای تهذیب و مبارزه با هوای نفس، ارتقای کمالات اخلاقی و ارتقای انسان به سوی معبود در ادیان مختلف به ویژه دین مبین اسلام مطرح بوده است.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم ابراز کرد: این مراسم معنوی مورد تأکید بسیار قرآن و روایات معصومین قرار گرفته و در سیره بزرگان، علما، عرفا و اساتید اخلاق شیعه جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: برگزاری و شرکت در مراسم اعتکاف پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر رونق بسیاری گرفته و در میان مؤمنان، اهمیت بالایی پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: اعتکاف به عنوان یک رویش در مراسمات دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی، پی ریزی و تأسیس شده و به مرور زمان توسعه و گسترش یافته است به حدی که امروز خود را در میان جوانان و انسان‌های مؤمن و متدین بسیاری جای داده است.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد: از آن‌جایی که اعتکاف عزلت نشینی هدفمند در مسجد و خانه خدا است، اهمیت ویژه‌ای در راستای سازندگی انسان‌ها و جامعه یافته است و نیز به سبب افزایش روز به روز شرکت کنندگان و فضاهای اعتکاف، شایسته است که فضلا و اساتید حوزوی به تبلیغ احکام الله و معارف اسلامی و پاسخ گویی به شبهات در ایام اعتکاف بپردازند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای تبلیغ معارف اسلامی و پاسخ گویی به شبهات معتکفان در حال اعزام مبلغان ویژه در ایام سه روزه اعتکاف به سراسر کشور است؛ نام نویسی برای اعزام مبلغان فعال از پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت 500 نفره مبلغ و مبلغه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم تأکید کرد: دارا بودن رتبه چهارم و پنجم تبلیغی یا رتبه سوم تبلیغ تخصصی از مهم‌ترین شروط اعزام مبلغ به مراسم‌های اعتکاف در سراسر کشور است.

وی در پایان گفت: کتابی با عنوان بازپژوهی اعتکاف از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تألیف شده که در این ایام به مبلغان اعتکاف هدیه می‌شود.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین