عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
با حضور آیت الله صافی گلپایگانی صورت می گیرد؛
همزمان با ایام ولادت امام علی(ع) و امام محمد تقی(ع)بنای عظیم مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع)در مراسمی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افتتاح می شود.
عقیق:همزمان با ایام ولادت امام علی(ع) و امام محمد تقی(ع)بنای عظیم مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع)در مراسمی افتتاح می شود.

بر اساس این گزارش، این مسجد که با دستور مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی بازسازی شده است، روز پنجشنبه 10 اردیبهشت با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید افتتاح می شود.

زمان برگزاری این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا بوده و آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در آن سخنرانی می کند؛ شایان ذکر است که مسجد امام حسن عسکری(ع) در خیابان چهار راه بازار قم واقع شده است.

گفتنی است، مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) تنها مسجدی است که به امر امام حسن عسکری(ع) از سوی  احمد بن ‌اسحاق اشعری، وکیل گرانقدر و بزرگوار ایشان در شهر مقدس قم بنا شد، در اعتماد امام حسن عسکری(ع)به او همین بس که حضرت، فرزند دلبندش و آخرین ذخیره اهل بیت علیهم السّلام را به او نشان داد و فرمود: «احمد، امام پس از من ایشان هستند و اگر تو نزد خداوند و حجّت‌های او گرامی نبودی، فرزندم را به تو نشان نمی‌داد.

این مسجد باعظمت طی ده قرن گذشته مورد توجه بزرگان دین و شاهد حضور بندگان مؤمن و پاک و مخلص بوده و زوایای این مسجد، گواه راز ونیاز و تهجد شب‌زنده‌داران و معتکفان بوده است و چه بسیار وعظ و پند‌ها از زبان عالمان وارسته و پرهیزکار در این مسجد طنین‌انداز شده و در این مکان مبارک، ستارگان علم و تقوا به اقامة جماعت و اعتکاف ‌پرداخته‌اند و محل تدریس بسیاری از علما و مدرسان عالی‌مقام حوزه علمیه بوده است.

مرحوم حضرت آیت الله  گلپایگانی به سبب عظمت این مسجد مقدس، عنایت خاصی به آن داشتند و خود در این مکان معتکف می‌شدند و در سال‌های پیاپی، معتکفان را مورد عنایت خاص قرار می‌دادند، این مرجع تقلید مصمم بودد این جایگاه بابرکت را توسعه دهد، از همین رو  املاک اطراف را خریداری و با تهیه طرح و نقشه‌ای جامع، زمینه توسعه بنای جدید مسجد فراهم آمد و با ارتحال این مرجع تقلید، کلنگ احداث این بنا به دست حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع بر زمین زده شد که امروز شاهد توسعة 25 هزار متر زیربنای آن هستیم.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین