عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
اعتکاف؛ هدیه‌ای الهی
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان گفت: تنها کسانی که در مراسم پرفیض اعتکاف شرکت کرده باشند، می‌توانند حس و حال ایجاد شده در آن را درک کنند.
عقیق: آیت‌الله حسن ممدوحی در آستانه برگزاری مراسم معنوی  اعتکاف را نوعی بریدن از خلق و گرویدن به خالق دانست و گفت: پرداختن به اعتکاف می‌تواند نقش مهمی در دگرگونی حال معنوی انسان داشته باشد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان افزود: دور شدن از فضای دنیا و پرداختن به امور معنوی در مراسم اعتکاف انسان‌ها را به اوج خودسازی نزدیک می‌کند.
ممدوحی نقش اعتکاف را در خدا شناسی مهم دانست و گفت: انسان از خودشناسی به خداشناسی می‌رسد و با توجه به نقش مهم اعتکاف در خودشناسی می‌توان از آن به عنوان راهی خوب برای رسیدن به خداشناسی یاد کرد.
وی معنویت ایجاد شده در انسان پس از حضور در مراسم پرفیض اعتکاف را با ارزش دانست و گفت: حضور در این مراسم معنوی پر فیض باعث نورانی شدن دل انسان می‌شود.
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حس و حال نشأت گرفته از شرکت در مراسم اعتکاف را غیر قابل توصیف دانست و گفت: تنها کسانی که در این مراسم شرکت کرده باشند، می‌توانند حس و حال ایجاد شده در آن را درک کنند.
وی در ادامه با تاکید بر نقش مهم اعتکاف در خودسازی انسان، به همه کسانی که شرایط حضور در این مراسم معنوی پرفیض را دارند، توصیه کرد: فرصت را غنیمت شمرده و از این ایام نهایت بهره را ببرند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین