عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
آیت‏ الله علوی گرگانی:
حضرت آیت‏الله علوی گرگانی گفت: علما در طول تاریخ اسلام مردم را به خداوند، قرآن، انبیا و اولیا دعوت کرده‏اند و از خود چیزی ندارند و اگر انسان از علما و دانشمندان دین پیروی کند گمراه نخواهد شد و به سعادت خواهد رسید.
عقیق:معاونین و فرماندهان یگان ویژه ناجا قبل از ظهر امروز با حضرت آیت‏الله محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.

حضرت آیت‏ الله علوی گرگانی در این دیدار با اشاره به آیه‏ 50 سوره نور و روایتی از امام علی(ع) گفت: قرآن سفره معنوی خداوند برای بندگان است، هر غذایی که برای روح انسان نیاز باشد در قرآن موجود است.

وی افزود: انسانی که از عقلش به درستی استفاده نمی‏کند از روح و نیازهای آن غافل است و در پی رفع مشکلات روحی و تکاملی خود نیست و به همین سبب مسیر نزول انسانی خود را فراهم می‏کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پرورش روح و تکامل را منوط به علم و تحصیل آن دانست و تأکید کرد: چون خداوند خالق و فاطر همه عالم است می‏داند که انسان برای پرورش روح و جسم به چه چیز نیاز دارد و به همین سبب خود را معلم بشر می‏نامد و انسان نیز باید برای رسیدن به سعادت در کلاس علم خداوند که همان قرآن است به تحصیل علم بپردازد.

حضرت آیت‏ الله علوی گرگانی با ارائه تفسیری اجمالی از آیه 50 سوره نور خاطر نشان کرد: قرآن راه رشد را پذیرش دعوت خدا، پیامبر(ص) و علمای دین می‏داند که در پی این پذیرش پیروی از دستورات خداوند و دوری از منهیات آن است، بنابراین اگر انسان در قرآن و روایات و سخنان علما با فعل خوبی برخورد کرد به آن عمل کند و فعل بد را ترک کند.

وی علمای دین را افرادی متقی و جهادگر توصیف کرد و ابراز داشت: علما در طول تاریخ اسلام مردم را به خداوند، قرآن، انبیا و اولیا دعوت کرده‏اند و از خود چیزی ندارند و اگر انسان از علما و دانشمندان دین پیروی کند گمراه نخواهد شد و به سعادت خواهد رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: این‏که در اسلام به مردم گفته می‏شود که در مسائل دین از مجتهد فقیه تقلید کنند به این سبب است که یک عالم و فقیه ده‏ها سال تلاش می‏کند تا مفهوم یک آیه یا روایت را برای مردم تبیین کند در صورتی که دیگر انسان‏ها موظف به مشاغل دیگری هستند و فرصت این کار را ندارند.


منبع:رسا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین